Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Är du inloggad? Det ska vara gratis för EBP/D/G

Ska du inte vänta tills Friends&Family öppnar för bokning inom någon dag?

Det märkliga är att jag är inloggad. har testat att stänga browsern och tömma cashe men samma "fel" uppstår. 349 kr för långa sträcka och 79 kr för korta benet.

Det är en affärsresa som går i C på vägen dit och go hem, måste ha flexbiljett, vill minnas att Friends&Family inte är flex.

Det märkliga är att jag är inloggad. har testat att stänga browsern och tömma cashe men samma "fel" uppstår. 349 kr för långa sträcka och 79 kr för korta benet.

Det är en affärsresa som går i C på vägen dit och go hem, måste ha flexbiljett, vill minnas att Friends&Family inte är flex.
Du flex nej, och endast Go/Plus.

Du får nog välja plats i efterhand via classic.flysas eller be diamantsupporten seata er.

Det har rapporterats att man inte behöver betala för ändringar längre som Diamond (det står ju dock inte explicit att det gäller för ändring utan bara bokning)

Jag har gjort lite ändringar på befintliga bokningar sedan detta ändrades och bägge gångerna har agenten specifikt sagt "and there is no change fee since you are a Diamond member".
Så avgiften är borta för ändringar också, vilket ju faktiskt är ett reellt värde och en bra förmån imho!

Det har inte kostat något att göra bokningen via Tallinn, men ändringen har kostat 150 per person.
Har man bokat via vanliga sas bokningen så har de tagit 150 kronor för själva bokningen också har jag för mig.

Nej, det har tidigare varit gratis att boka via medlemsservice för statuskunder. Numera är det bara EBD som har den förmånen:

upload_2017-10-30_17-37-26.png

Det här är mycket bra. Nu borde de stryka övriga avgifter för Diamond och överväga att införa två typer av awards, en flexibel och en icke-flexibel (alt. ta ut en hög avgift vid avbeställning för alla utom Diamond/Pandion).
Vad är tanken med flexibel och icke-flexibel award? Du tror väl inte att något skulle bli billigare? SAS har ju inte höjt poängpriset på länge så en sådan uppdelning skulle kunna ge dem anledning att höja poängpriset för den flexibla, dvs helt enkelt så blir det sämre än idag.

Vad är tanken med flexibel och icke-flexibel award? Du tror väl inte att något skulle bli billigare? SAS har ju inte höjt poängpriset på länge så en sådan uppdelning skulle kunna ge dem anledning att höja poängpriset för den flexibla, dvs helt enkelt så blir det sämre än idag.
Tanken är väl att på något sätt öka tillgänglighet genom att resenären tänker sig för innan bokning. Så länge det inte kostar något att boka av är det ju lika bra, kan många säkert tycka, att boka platser när de dyker upp för att sedan avboka om man kommer på andra tankar. Och det är ju långt ifrån säkert att avbokade biljetter går tillbaka in i systemet.

Det är ju inte på något sätt ovanligt med sådant. Så är ju t ex Air Frances Promo Awards uppbyggt.

Tanken är väl att på något sätt öka tillgänglighet genom att resenären tänker sig för innan bokning. Så länge det inte kostar något att boka av är det ju lika bra, kan många säkert tycka, att boka platser när de dyker upp för att sedan avboka om man kommer på andra tankar. Och det är ju långt ifrån säkert att avbokade biljetter går tillbaka in i systemet.

Det är ju inte på något sätt ovanligt med sådant. Så är ju t ex Air Frances Promo Awards uppbyggt.

Fast i ärlighetens namn, hur många icke-EBD sitter på så stora poängkonton att man kan boka upp awards på spekulation?

Fast i ärlighetens namn, hur många icke-EBD sitter på så stora poängkonton att man kan boka upp awards på spekulation?
Absolut ingen aning. Men alla knep man kan ta till är bra. Dessutom medför det ett ytterligare (reellt) mervärde för Diamond vs Gold. Själv använder jag mig av detta ofta. Hade jag gjort det om jag visste att det kostade säg 40 EUR? Kanske, kanske inte.

Toppen