Agö
Medlem
För att också ta ditt resonemang ovan "in absurdum" kan följande antagande göras. Du har kvalår som avslutas 30 april. 1 mars gör du ett avslutande ben som ska ta dig över Diamantnivån. Tyvärr råkar detta vara med ett bolag som har svårt att synka med Eurobonus. Det krävs därför retroreg. En sådan tar som bekant tid, ibland längre sådan. Tyvärr hamnar du i en extremt lång kö varvid retroreggen inte går igenom förrän 15 maj - efter att det konstaterats att du "inte varit ombord" och de andra sedvanliga problemen. Fortfarande rätt att inte kunna kräva just denna förmån? (Jag talar endast om detta, inte rätt till lounge, rätt att boka Diamanderbjudande på Grand, rätt till fri dryck i Go, courtesy upgrades eller rätt till poängresor som ju är dagsfärska rättigheter och svårligen kan påverkas i nuet).Okej, jag håller inte med, men låt mig ändra lite då: Jag kollar lediga poängresor, men jag kan inte köpa den jag vill, för mina poäng har inte kommit in för min senaste resa. Jag retroregistrerar pga något fel som skett hos SAS och en vecka senare har jag fått mina poäng. Problemet är, resan som fanns är nu borta. Kan jag då kräva att de i efterhand ska ordna detta åt mig? Jag borde ju faktiskt haft poängen innan.
Som sagt, grattis om man lyckas, men jag kan inte för mitt liv tro att vare sig mitt exempel eller möjligheten att utnyttja rättigheter i min förra period kan gå igenom. Vill man vara säker får man nog se till att säkra sitt Diamond i tid, inget vi kan lösa nu, tror jag blir svaret. Jag skulle bli väldigt förvånad och positiv dock om jag har fel här.![]()