Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jo, det stämmer nog att vi pratar förbi varandra här. :) Min poäng har inte varit huruvida de borde, kan eller får osv, utan bara vad jag tror. Jag tror inte de kommer tillåta det, utan som jag skrev tidigare, bara kommer svara: Tyvärr, vi kan inget göra.

Och som jag sa tidigare, ingen blir gladare än jag om jag har fel. ;)
Det är ganska lustigt för alldeles nyss postade en medlem att han fått behålla sin guldstatus trots att det t.o.m. saknades 175 p (se här). Det är ju i sig ett tydligt tecken på att det någonstans finns en tanke om att hålla statuskunder på gott humör.

Kan konstatera efter att ha flugit HKG-PEK idag att Air Chinas system inte acccepterar prefixet EBD. Efter byte till EBG före numret svalde systemet registreringen efter viss handpåläggning från loungepersonalen.

Kan konstatera efter att ha flugit HKG-PEK idag att Air Chinas system inte acccepterar prefixet EBD. Efter byte till EBG före numret svalde systemet registreringen efter viss handpåläggning från loungepersonalen.

Tycker faktiskt det är pinsamt av SAS att inte ha löst detta ännu....

Det är ganska lustigt för alldeles nyss postade en medlem att han fått behålla sin guldstatus trots att det t.o.m. saknades 175 p (se här). Det är ju i sig ett tydligt tecken på att det någonstans finns en tanke om att hålla statuskunder på gott humör.
Det är jag som är boven här... Det som är än mer fantastiskt är att jag hade låtit grace-period passera då jag inte var så snabb... Så min status hade blivit silver på riktigt och ändå fixade SAS det åt mig! så tack SAS!

För några år sedan saknande jag några tusen poäng från dåvarande högsta status (guld) som om jag minns rätt var 70 000 P. Jag mailade dem och frågade om jag kunde få guld ändå då jag hade en *A flight jag inte fick poäng för och visade på att jag året innan var Platinum på AF och flying blue. Fick ett underbart svar om att jag givetvis skulle få guld då de såg potential i mitt resande - hade de sagt nej hade jag nog fortfarande varit kvar i sky team - så nog tror jag SAS är flexibla om de tror på dig som kund och de har fått mig att resa med dem istället för AF-KLM

Min dåvarande chef retar mig fortfarande för att jag "tjatade" till mig ett guldkort

En trevlig Diamondupplevelse idag! Åkte SK 641 CPH-Bremen med familjen, vi blockerade rad 12 in en ATR 72, sas Go.

Innan plus-kabinen serverades kom en crew och hälsade på mig med namn och frågade vad vi önskade att dricka. Sedan (eller möjligen samtidigt) fortsatte serveringen i plus.

Flygningen utfördes av JetTime tror jag, och bemötandet var nog det bästa jag fått, mer proaktivt än någon "äkta" sas-flight :)

En trevlig Diamondupplevelse idag! Åkte SK 641 CPH-Bremen med familjen, vi blockerade rad 12 in en ATR 72, sas Go.

Innan plus-kabinen serverades kom en crew och hälsade på mig med namn och frågade vad vi önskade att dricka. Sedan (eller möjligen samtidigt) fortsatte serveringen i plus.

Flygningen utfördes av JetTime tror jag, och bemötandet var nog det bästa jag fått, mer proaktivt än någon "äkta" sas-flight :)
Rapporteras om mer och mer sådana upplevelser, kanske är på väg åt rätt håll nu med att de har koll på Diamonds och gör lite extra för dom.

Toppen