Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag skulle också tro det är omöjligt. Enligt samma resonemang borde jag kunna ringa in och boka en resa med poäng jag inte fått in på kontot än. Men, om man lyckas, grattis säger jag.

Inga problem med servering i minus idag:

DSC_2698.JPG

Det resonemanget haltar betänktligt. Här talar jag om att göra något i efterhand - inte i förväg.
Okej, jag håller inte med, men låt mig ändra lite då: Jag kollar lediga poängresor, men jag kan inte köpa den jag vill, för mina poäng har inte kommit in för min senaste resa. Jag retroregistrerar pga något fel som skett hos SAS och en vecka senare har jag fått mina poäng. Problemet är, resan som fanns är nu borta. Kan jag då kräva att de i efterhand ska ordna detta åt mig? Jag borde ju faktiskt haft poängen innan.

Som sagt, grattis om man lyckas, men jag kan inte för mitt liv tro att vare sig mitt exempel eller möjligheten att utnyttja rättigheter i min förra period kan gå igenom. Vill man vara säker får man nog se till att säkra sitt Diamond i tid, inget vi kan lösa nu, tror jag blir svaret. Jag skulle bli väldigt förvånad och positiv dock om jag har fel här. :)

Okej, jag håller inte med, men låt mig ändra lite då: Jag kollar lediga poängresor, men jag kan inte köpa den jag vill, för mina poäng har inte kommit in för min senaste resa. Jag retroregistrerar pga något fel som skett hos SAS och en vecka senare har jag fått mina poäng. Problemet är, resan som fanns är nu borta. Kan jag då kräva att de i efterhand ska ordna detta åt mig? Jag borde ju faktiskt haft poängen innan.

Som sagt, grattis om man lyckas, men jag kan inte för mitt liv tro att vare sig mitt exempel eller möjligheten att utnyttja rättigheter i min förra period kan gå igenom. Vill man vara säker får man nog se till att säkra sitt Diamond i tid, inget vi kan lösa nu, tror jag blir svaret. Jag skulle bli väldigt förvånad och positiv dock om jag har fel här. :)
Sorry, det haltar fortfarande. Detta är manuell handpåläggning i efterhand via supporten. Jag ska ta ett väldigt konkret exempel. Förra året kvalade jag åter in som CCC (Club Carlson Concierge) med en natt med utcheckning 30/12. Den reggades på nästkommande år (deras system är helt värdelöst). Skulle jag då acceptera att bli nedknuffat till CCG för att systemet inte pallar med? Nej, jag skrev förstås till dem och det ordnade sig på några timmar. Det är inte märkligare med att i efterhand ge en medlem som rätteligen kvalificerat sig som Diamant under år 1 möjligheten att dra nytta en en sådan här förmån trots att resan reggats först efter kvalperioden avslutats. Annars är du där - som CCG.

Toppen