Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hade lite kontakt med EuroBonus idag på eftermiddagen, kan säga att de har mer än fullt upp. Mycket som ska på plats och uppdateras, allt från infosidor på alla olika språk, profilsidor, nya funktioner etc.

Gällande uppgradering till EBD så kommer alla som kvalificerar efter 1 april att uppgraderas automatiskt, precis som det varit tidigare (exempelvis från EBS till EBG). Själv hade jag nog tur som fick in mina sista poäng natten till den 1 april, säkert bara någon timme efter EBD aktiverats som ny nivå. Jag uppgraderades alltså automatiskt och måste varit en av de absolut första att bli EBD.

För de som uppnått 100.000 poäng innan 1 april eller kvalificerat enligt några av de andra reglerna verkar det vara en delvis manuell process för att trigga systemet till att genomföra uppgraderingen. 8 april kommer en stor batch gå iväg, vi får hoppas att det är den stora och sista.

Det som är mer intressant är om EBD nu kommer upp på SAS egna passagerarmanifest, dvs om loungepersonal/gatepersonal/kabinanställda vet om det finns några EBD på flygningen. EBD borde väl exempelvis ha högre prioritet vid väntelista/uppgradering etc, tycker i alla fall jag.
Det borde väl ändå vara en självklarhet. Vad ska det annars vara för vits att ha olika hiarkier???
Kan bekräfta att det än så länge inte syns något i samband med resan. Fortfarande står EBG/SK*G på boardingkortet och då blir det säkert detsamma på t.ex. passagerarmanifestet. Men så klart kommer det ändras, frågan är när.

Hade lite kontakt med EuroBonus idag på eftermiddagen, kan säga att de har mer än fullt upp. Mycket som ska på plats och uppdateras, allt från infosidor på alla olika språk, profilsidor, nya funktioner etc.

Gällande uppgradering till EBD så kommer alla som kvalificerar efter 1 april att uppgraderas automatiskt, precis som det varit tidigare (exempelvis från EBS till EBG). Själv hade jag nog tur som fick in mina sista poäng natten till den 1 april, säkert bara någon timme efter EBD aktiverats som ny nivå. Jag uppgraderades alltså automatiskt och måste varit en av de absolut första att bli EBD.

För de som uppnått 100.000 poäng innan 1 april eller kvalificerat enligt några av de andra reglerna verkar det vara en delvis manuell process för att trigga systemet till att genomföra uppgraderingen. 8 april kommer en stor batch gå iväg, vi får hoppas att det är den stora och sista.

Kan bekräfta att det än så länge inte syns något i samband med resan. Fortfarande står EBG/SK*G på boardingkortet och då blir det säkert detsamma på t.ex. passagerarmanifestet. Men så klart kommer det ändras, frågan är när.

Tack för infon Jacob!!!:)

Surt... Då spelar alltså EBD ingen som helst roll i praktiken???, snygg SAS-hype för ingenting...
Dessutom så vidhåller jag att EB2.0 är pinsamt missmanaged, efter kostnaden för en stor reklamkampanj, så är det fortfarande bara snack och ingen verkstad. Jag har fortfarande inte officiellt hört vad den sista ??förmånen?? - utökad platstillgång - ska kosta, trots löften av EB personal på pendlarmöte att allt ska vara klart 1 Apr. Jag misstänker att det blir så dyrt att man hamnar i närheten av points+cash...

Man blir ju minst sagt besviken om inte ens gatepersonal kan se status, vad är då meningen????? För några andra förmånen verkar ju inte finnas, så i praktiken kanske det inte spelar så stor roll att IT inte är kapabla att migrera till EBD :)! Utan förmåner, och utan att gate- och flygande personal kan se status, så kan det ju lika gärna vara!

Ja, vi kan ju hoppas att tidsaxeln för att åtgärda barnfelen är ett par veckor och inte 1-2 år som jag misstänker....

Har fått følgende info av en SAS ansatt: "I innsjekk-systemet (Altéa) og på Onboard Service List så skal det vises som SK Diamond" Så kanskje vet GA og Purser dette alikevel...

Har fått følgende info av en SAS ansatt: "I innsjekk-systemet (Altéa) og på Onboard Service List så skal det vises som SK Diamond" Så kanskje vet GA og Purser dette alikevel...

Man kan ju hoppas det i alla fall!, men jag ställer mina förväntningar lågt efter fiaskot med EB2.0 Launch... Hur som helst så spelar det ju ingen roll, eftersom dom ändå inte ens lyckas att ändra status till EBD i EB's interna system:(

Tack för info'n "vegardg"!, men det jag inte förstår är varför dom vill vänta till en vecka EFTER launch-datum? Dom har ju redan info om vilka som ska uppgraderas i systemet sedan länge, 95% kunde ju vara klart redan midnatt 1 April. Och tydligen så cirkulerar desinformation som vanligt, tidigare inlägg i den här tråden gör gällande att det tar lång tid med uppgraderingarna eftersom uppgradering är manuell, men i den här länken så pratas det om en batch körning istället...

Men det spelar ju som sagt egentligen ingen roll då enda skillnaden är ett svart kort, jag klarar jag mig bra med mitt guld färgade kort som ger mig exakt samma sak!

Her er det beskrevet hvordan endring fra EBG til EBD skjer:
Eurobonus 2.0 | Page 7 | Bonusfeber

Jag såg just efter att ha läst hela tråden att det faktiskt skrivs om det nya poäng priset för "utökad platstillgång", det ska tydligen vara 160.000 för Norden<->USA??? Kan det vekligen vara korrekt, Point+cash kostar ju "bara" 180.000 och då får man ju dessutom poäng för resan.. Kan det verkligen vara så illa, nu känner jag mig verkligen grundlurad av "marknadsföringen" inför EB2.0 :( Jag tillhör dom som behövde en liten "knuff" i form av en MR för att komma över strecket, vilket jag redan ångrar bittert...

Jag såg just efter att ha läst hela tråden att det faktiskt skrivs om det nya poäng priset för "utökad platstillgång", det ska tydligen vara 160.000 för Norden<->USA??? Kan det vekligen vara korrekt, Point+cash kostar ju "bara" 180.000 och då får man ju dessutom poäng för resan.. Kan det verkligen vara så illa, nu känner jag mig verkligen grundlurad av "marknadsföringen" inför EB2.0 :( Jag tillhör dom som behövde en liten "knuff" i form av en MR för att komma över strecket, vilket jag redan ångrar bittert...

Nästan rätt. Point+cash kostar 176000 (i C). Kan man acceptera en Business saver kommer man ner till 160000. EB-biljetten har ju dock förmånligare av- och ombokningsregler än Business saver (men sämre än full Business).

Sen så är det ingen poängintjäning på points+cash-biljetter alls. Åtminstone inte om man krediterar till EB. Har för mig att det fanns något knep för att kreditera på andra bolag.

Toppen