Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag sökte precis ARN-IAD på poäng+cash. Det går på 140.000 poäng med GOTT om platser. Hade man kunna använda 2-4-1 så hade utökad tillgänglighet för EBD varit helt meningslös.

Enligt informationen från SAS i samband med lanseringen kommer 2-4-1 inte gälla för de EBD-tillgängliga platserna heller...

Så eftersom det är full intjäning på cash + Points, blir det t o m billigare med en business köpt med Points+cash än att utnyttja Diamond förmån?
Ex. GOT-ORD "Full" business Points+cash 2x88000 - 2x8600 -2x2000 = 156800, med en "Saver" så blir det ytterligare 16000 poäng billigare.

BRA tänkt SAS!!!, Jag tror inte direkt att det blir någon rusning till Diamond bonus biljetterna?

Även om det inte hade varit intjäning på cash+point så tycker jag att skillnaden mellan 176000 och 160000 är på tok för liten för att kunna kalla en förmän:(

Det här med Points + Cash för EBD tycker jag ändå känns helt OK, var på pendlarmötet i Kalmar i fredags och då snackade vi bla om detta, för EBD så är det enligt SAS "kraftigt reducerade". Jag gick nu in och kollade på t.ex. KLR - CPH - SFO - CPH - KLR och finns biljetter ganska omgående för 140.000 poäng i Business Saver vilket dessutom ger 11.000 poäng tillbaka (133.000 poäng jämfört med 100.000 poäng på business-award som ändå aldrig finns..) tycker jag känns som ett schyst komplement då jag samtidigt kan välja att resa i princip när som.

Det här med Points + Cash för EBD tycker jag ändå känns helt OK, var på pendlarmötet i Kalmar i fredags och då snackade vi bla om detta, för EBD så är det enligt SAS "kraftigt reducerade". Jag gick nu in och kollade på t.ex. KLR - CPH - SFO - CPH - KLR och finns biljetter ganska omgående för 140.000 poäng i Business Saver vilket dessutom ger 11.000 poäng tillbaka (133.000 poäng jämfört med 100.000 poäng på business-award som ändå aldrig finns..) tycker jag känns som ett schyst komplement då jag samtidigt kan välja att resa i princip när som.

Standardpriset för KLR-SFO är 160.000 så jag vet inte om jag tycker att 140.000 är kraftigt rabatterat? Men vart hittar du Diamond priset på 140.000? Vad jag vet så finns inte möjligheteten att boka den "utökade platstillgången" än.

Sen så tjänar man väl mer än 11.000/väg jag antar att man måste flyga KLR-ARN-CPH-SFO, och då blir det ju 13.000/väg + 25% guldbonus, det gör 32500 poäng (Baspoäng dessutom) så total poängkostnad blir 127500.
Om informationen stämmer att en "Diamond" bonusbiljett Nordic<->USA kommer att kosta 160.000 poäng utan möjlighet för 2-4-1 så känns ju inte det så revolutionerande...Men vi får väl se då SAS lyfter på skynket, så att vi kan få fakta i stället för spekulationer!

Ja, namn, medlemsnummer och expiry date. Det sistnämnda undrar jag om det stämmer. 07/14 låter konstigt eftersom min kvalificeringsperiod är maj-april.

Du får ju ett nytt Diamond från 1/5 med expiry 07/15, (har samma period som du), och dessutom kan du ge bort ytterligare ett guldkort då.

Ni som har haft "turen" att komma att få Diamant först, ser ni bättre möjligheter på bonusresor än ni hade tidigare som EBG....?

Avdelning: En som har haft över 100k++ i över 5mån och väntar på Diamant fortfarande....(dvs "tillfälligt avundsjuk"..)

Nää, det är ingen skillnad ännu. Enligt SAS.se så kommer det under april. Man kan anmäla sig och få ett SMS när det är klart.

Standardpriset för KLR-SFO är 160.000 så jag vet inte om jag tycker att 140.000 är kraftigt rabatterat? Men vart hittar du Diamond priset på 140.000? Vad jag vet så finns inte möjligheteten att boka den "utökade platstillgången" än.

Sen så tjänar man väl mer än 11.000/väg jag antar att man måste flyga KLR-ARN-CPH-SFO, och då blir det ju 13.000/väg + 25% guldbonus, det gör 32500 poäng (Baspoäng dessutom) så total poängkostnad blir 127500.
Om informationen stämmer att en "Diamond" bonusbiljett Nordic<->USA kommer att kosta 160.000 poäng utan möjlighet för 2-4-1 så känns ju inte det så revolutionerande...Men vi får väl se då SAS lyfter på skynket, så att vi kan få fakta i stället för spekulationer!

Möjligt att jag minns fel men jag har för mig jag sett betydligt högre priser i poäng tidigare. Och ja du har rätt man tjänar mer poäng än 11.000, kollade bara snabbt på EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS och insåg inte att det var enkel resa :rolleyes:
Sen är ju nackdelen att man inte kan använda Amex voucher men tycker ändå helheten är bra då tillgängligheten på resor är riktigt bra.

Jag gav bort ett kort till min sambo. Hennes profil blev uppdaterad samma sekund som hon accepterade gåvan. Hennes intjäningsperiod ändrades inte.

Toppen