Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag såg just efter att ha läst hela tråden att det faktiskt skrivs om det nya poäng priset för "utökad platstillgång", det ska tydligen vara 160.000 för Norden<->USA??? Kan det vekligen vara korrekt, Point+cash kostar ju "bara" 180.000 och då får man ju dessutom poäng för resan.. Kan det verkligen vara så illa, nu känner jag mig verkligen grundlurad av "marknadsföringen" inför EB2.0 :( Jag tillhör dom som behövde en liten "knuff" i form av en MR för att komma över strecket, vilket jag redan ångrar bittert...

Som jag förstod det skulle det väl vara 160K för en tur o retur bonus resa på Business. Men jag kan ju ha missförstått det. Får man verkligen poäng för en Points + Cash biljett? Hade för mig att man inte fick det, men det kanske SAS har ändrat?

Ja såg nu att det är 160K för t/r på Points + Cash också... Ja visst finns det en del fördelar som fcx påperkar med vanliga EB resor, men det är ju inte mycket utökad tillgång om alla andra också kan boka plats för EB points till samma rate (även om den då inte är lika flexible). Ännu en Diamond perk fail!

Så eftersom det är full intjäning på cash + Points, blir det t o m billigare med en business köpt med Points+cash än att utnyttja Diamond förmån?
Ex. GOT-ORD "Full" business Points+cash 2x88000 - 2x8600 -2x2000 = 156800, med en "Saver" så blir det ytterligare 16000 poäng billigare.

BRA tänkt SAS!!!, Jag tror inte direkt att det blir någon rusning till Diamond bonus biljetterna?

Även om det inte hade varit intjäning på cash+point så tycker jag att skillnaden mellan 176000 och 160000 är på tok för liten för att kunna kalla en förmän:(

...spännande detta med Points+Cash - Måste erkänna att jag aldrig prövat, så kan någon verifiera att man faktiskt fått poäng efter avslutad resa så vore det superbra, det är ju som aldrighemma skriver ingen mening med Diamond award om man ändå tjänar in skillnanden i earning från en points+cash.

Kan också meddela att den automatiska uppgraderingen till Diamond slog in inatt, mina segment denna vecka petade upp mig till Diamond direkt. Frun uppskattade sitt nya Guldkort, så det var en bra start på dagen! :D

Jag kan bekräfta att man får poäng för point+Cash, fick det utan problem för ett par veckor sen. Det bokas som vanliga biljetter och i poänggivande bokningsklasser.

Kan också meddela att den automatiska uppgraderingen till Diamond slog in inatt, mina segment denna vecka petade upp mig till Diamond direkt. Frun uppskattade sitt nya Guldkort, så det var en bra start på dagen! :D

Samma här. EBD! Flög sista MR i onsdags och poängen ramlade in i natt med förändrad status. Således måste ni som uppnåde EBD innan april bli uppdaterade manuellt.

Det här var intressant som jag inte läst om någonstans. Som EBD får jag välja att ge bort 1 EBG eller 2 EBS. Jag visste inte man hade valmöjligheten.

Så eftersom det är full intjäning på cash + Points, blir det t o m billigare med en business köpt med Points+cash än att utnyttja Diamond förmån?
Ex. GOT-ORD "Full" business Points+cash 2x88000 - 2x8600 -2x2000 = 156800, med en "Saver" så blir det ytterligare 16000 poäng billigare.

BRA tänkt SAS!!!, Jag tror inte direkt att det blir någon rusning till Diamond bonus biljetterna?

Även om det inte hade varit intjäning på cash+point så tycker jag att skillnaden mellan 176000 och 160000 är på tok för liten för att kunna kalla en förmän:(

Jag sökte precis ARN-IAD på poäng+cash. Det går på 140.000 poäng med GOTT om platser. Hade man kunna använda 2-4-1 så hade utökad tillgänglighet för EBD varit helt meningslös.

Flög en hel del SAS 28-29 mars och 1:a april. Samtliga flygningar var inne den 2 april. Jag har aldrig haft några problem att få in poängen snabbt. Flera skriver angående om gate och purser ser status på manifest eller i sina system.... Det blir säkert ingen större skillnad.. jag har haft guld i många år och det har aldrig varit någon på SAS som brytt sig om min guldstatus. Däremot på EVA Air blev jag uppgraderad av en trevlig dam senast mellan TPE-SIN och fick kanon service på hela resa.

Toppen