Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Nu 2,5 dag utan att blivit "migrerad" till Diamant.....:(
Är det bara Jacob och någon till som blivit det.....var är alla andra??

Avdelning: kinkiga barn......

Samma här... tror tyvärr att det kommer ta veckor innan detta sker och vi har det fysiska kortet först i Maj. :(

Jag tror att de ganska enkelt föredrar några "kinkiga barn" som får vänta några dagar än att EBD blir en snackis för månader framöver som en kaosartad lansering.

Tycker redan att det är en lite kaosartad lansering och det kan bli lika mycket negativ snackis för SAS att folk ska vänta flera veckor (som det nu sägs) på uppgraderingen till Diamond. SAS har trots allt utlovat detta från o med ett visst datum och haft massor av tid på sig att förbereda det. Hellre då att vissa kunde se Diamond nivån ett par dagar förtidigt än att några ska vänta på det i veckor. Verkar lite konstigt tycker jag.

Sedan tror jag tyvärr att det inte kommer vara någon som helst skillnad att vara Diamond o Guld i praktiken (iaf i början) särskilt när man hört hur det är att vara Pandion som trots allt har sitt eget prefix etc... Men det återstå att se. ;)
 

Friskytten

Medlem
Skulle naturligtvis vara kul om EBD gav någon form av extra status, men jag räknar med att EBD = SK*G i praktiken. Åtminstone det närmaste året, sedan kommer säkert "enhancements"...

Känner mig ändå motiverad av soft landning till EBG. Lite som en försäkring mot dåliga år (=få tjänsteresor) ;)
 

famhanssons

Medlem
Känner mig ändå motiverad av soft landning till EBG. Lite som en försäkring mot dåliga år (=få tjänsteresor) ;)

Jag håller med. Min period är okt-sep. Eftersom jag bara hade 20.000 kvar till EBD var det enkelt beslut att göra 2 MR för att nå EBD. På så vis behåller jag det hela 2014 o 2015 med soft landing till EBG 2016. 4.500 kr för minst EBG i nästan 3 år. BILLIGT :) :)
 

joemume

Medlem
Jag har inte heller blivit uppgraderad ännu och ligger en rejäl bit ovanför 100 000 poäng. Gjorde 6 segment nu i veckan som petar mig ovanför 100-segmentstrecket också, det skall bli RIKTIGT intressant att se om den automatiska uppgraderingstriggern funkar bättre på det, dvs att det fungerar automatiskt när man passerar 100 segment när väl flighterna registreras.

Antagligen tar väl det 6 dagar som vanligt att få dessa krediterade i systemet, så jag kommer aldrig att veta vad som kom först, den manuella uppgraderingen eller systemets automatiska.... :D
 

Chrille

Medlem
SAS Mina sidor skrev:
Som EuroBonus Diamond-medlem kan du ge bort 1 Guld kort eller 2 Silver kort. Din nuvarande kvot med kort löper ut den 30 April 2014.

Betyder det att möjligheten fylls på för varje kvalificeringsperiod? Bra i så fall. :)
 

JosteinT

Medlem
God morgen,
to spennende brev i postkassen igår. Ett fra SAS med SAS Smart Pass, Eurobonus Gold. Og et nytt AmEx Platinum, også med Eurobonus Gold.

Det er jo vel og bra - men siden jeg er kvalifisert Diamond (periode februar-januar), så betyr vel det bare det at de må sende ut nytt SAS Smart Pass og nytt AmEx om en ukes tid når SAS IT har fått jobbet seg gjennom databasene.. :p
 

Jakob K

Medlem
Jag håller med. Min period är okt-sep. Eftersom jag bara hade 20.000 kvar till EBD var det enkelt beslut att göra 2 MR för att nå EBD. På så vis behåller jag det hela 2014 o 2015 med soft landing till EBG 2016. 4.500 kr för minst EBG i nästan 3 år. BILLIGT :) :)

Japp. SK är det nya A3 när det kommer till bonusprogram!
 
Toppen