Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag är också väldigt intresserad av att en "nära vän" skickar mig ett PM angående ett EBG så kommer vi säkert överens om något trevligt!

Nu 2,5 dag utan att blivit "migrerad" till Diamant.....:(
Är det bara Jacob och någon till som blivit det.....var är alla andra??

Avdelning: kinkiga barn......

Nu 2,5 dag utan att blivit "migrerad" till Diamant.....:(
Är det bara Jacob och någon till som blivit det.....var är alla andra??

Avdelning: kinkiga barn......

Åh, jag har blivit upphöjd idag. På mina sidor på webben vill säga, inte inte i appen ännu. Men det känns bra ändå...

Frågan är om inte SAS IT är i behov av lite"hjälp".....:rolleyes:
Det som brukar pratas om när jag möter folk från SAS är den komplexitet som ligger bakom verksamheten. Det är en myriad av system som är sammankopplade och pratar med varandra - bokningssystem, incheckningssystem och säkert ett EuroBonussystem. Sedan ovanpå det system från andra Star Alliance-flygbolag, partnerflygbolag, marktjänstbolag och andra partners. Jag är ingen IT-expert på något sätt men jag tror att det är mer komplext än man tror. Det här är också anledningen till att de väntar med att uppdatera prefixen från EBG till EBD, just för att det är så många system som ska uppdateras. De vill inte att någon ska riskera att stå vid en incheckningsdisk eller en lounge någonstans i världen med ett system som är felaktigt uppdaterat och inte känner igen att EBD-resenärer är Star Gold. Så fick jag förklarat för mig.

Det som nämnts från EuroBonus, både till mig i samband inför artiklarna och på några av de träffar som anordnats, är att de startar enkelt och satsar på att få det rätt och problemfritt istället. Och det verkar ju gå lite hand i hand med det som sker nu. Jag tror att de ganska enkelt föredrar några "kinkiga barn" som får vänta några dagar än att EBD blir en snackis för månader framöver som en kaosartad lansering. Men det är så klart inget bra om SAS kundtjänst inte vet vad som gäller

Jag tror nog att "priset på gatan" uppgår till tusenlappar.

Jag förstår inte riktigt varför man skull betala så mycket.

Flyger man sällan så kan man ju utan problem betala sig in i loungen. Fast track och extra bagage får man väl redan vid silverstatus

Och flyger man mer sällan än så så känns det väldigt onödigt att ha ett guldkort.

Någon tusenlapp hit eller dit gör nog varken dig eller mig fattig eller rik.
Typ, bjud mig på krogen så får du ett guldkort.

Någon som testat hur det fungerar rent tekniskt - får man ett gäng baspoäng som ger statusen så man kan använda ett gåvokort som "bottenplatta" för att ta nästa kliv? Isf skulle ju gåvo-silver vara rätt användbart för semi-FF om det minskar guldribban från 50k till 30k...

Toppen