Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Tonton

Medlem
Courtesy Upgrade (CU) är väl ingen officiell förmån som EBD, om vi ska vara lite fyrkantiga?

Och sedan så är ju CU enbart upp till varannan resa. Så det är ju inte garanterad varannan gång heller.

Själv har jag fått det relativt ofta (pre-pandemi), men det är nog också för att jag tenderar att åka till Chicago i januari och februari. Knappt någon annan ombord då :p
 
Hur är det nu, jag har inte gett något guldkort denna period, eller förra, när jag är Diamond. Jag kommer halka ner till guld den 1a september. Kan jag ge bort kortet under grace-perioden eller måste jag göra det nu? Personen jag tänkte ge det har också period-start 1a september, och när jag gav ett kort för fem år sedan så blev giltigheten bara 3 månader, under hennes graceperiod.
 
Hur är det nu, jag har inte gett något guldkort denna period, eller förra, när jag är Diamond. Jag kommer halka ner till guld den 1a september. Kan jag ge bort kortet under grace-perioden eller måste jag göra det nu? Personen jag tänkte ge det har också period-start 1a september, och när jag gav ett kort för fem år sedan så blev giltigheten bara 3 månader, under hennes graceperiod.
Svarar mig själv, hittade detta på SAS hemsida, så jag skall kunna ge bort kortet även under min grace period

If you are upgraded to EuroBonus Gold or Diamond by earning Basic points or qualifying flights, you receive a certain amount of memberships to give away during your current remaining qualification period, the next qualification period and a 3 month grace period
 

ptotheg

Medlem
Intressant att det inte pushas ut ”Välkommen som Diamond” direkt när någon når det?

En vän kvalificerade för första gången igår 1/9 (poängen landade då) efter en flight 30/8. Fortfarande inget idag (status fortsatt gold i app/hemsida)

Jag minns inte hur det var senast för mig i samband med ett byte av nivå?
 

Thornado

Medlem
Intressant att det inte pushas ut ”Välkommen som Diamond” direkt när någon når det?

En vän kvalificerade för första gången igår 1/9 (poängen landade då) efter en flight 30/8. Fortfarande inget idag (status fortsatt gold i app/hemsida)

Jag minns inte hur det var senast för mig i samband med ett byte av nivå?

Det är nog att ha för stor tilltro till SAS IT-system om man förväntar sig att redan få ett sådant mail. Nedan kan man se när jag har välkomnats till ett nytt år som Diamond de senaste åren, och det verkar onekligen som att det körs ett utskick den 20:e i månaden, så kanske din vän får ett mail om ca tre veckor. Även lite intressant att se att jag fått mailet 20 mars, 20 februari, eller 20 april, beroende på år (mitt kvalificeringsår är feb-jan).


diamond.jpg
 

ptotheg

Medlem
Det är nog att ha för stor tilltro till SAS IT-system om man förväntar sig att redan få ett sådant mail. Visa bifogad bild 133359

Haha ja. Det kanske är att hoppas på för mycket när det kommer till SAS. Men trist. En får ändå anta att merparten som når Diamond ser det som en bedrift. Det ska vara exklusivt från SAS sida så att folk strävar, längtar - försöker nå dit. Och så kan man inte uppmärksamma det ordentligt.
 

Storguten

Medlem
Har nu varit Diamond sedan 01/22 men inte fått något välkomstbrev/mejl och därmed ingen mejladress till Diamond supporten. Har googlat en hel del för att försöka få fram adressen men inte lyckats. Skulle någon vänlig BC are skicka ett PM till mig vore jag oerhört tacksam
 
Toppen