Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Har nu varit Diamond sedan 01/22 men inte fått något välkomstbrev/mejl och därmed ingen mejladress till Diamond supporten. Har googlat en hel del för att försöka få fram adressen men inte lyckats. Skulle någon vänlig BC are skicka ett PM till mig vore jag oerhört tacksam

Samma här. Varit Diamond sedan förra hösten och inte sett något mail om det. Visste inte ens om att det fanns en speciell mail till deras support - tar gärna ett PM här med!

Har nu varit Diamond sedan 01/22 men inte fått något välkomstbrev/mejl och därmed ingen mejladress till Diamond supporten. Har googlat en hel del för att försöka få fram adressen men inte lyckats. Skulle någon vänlig BC are skicka ett PM till mig vore jag oerhört tacksam
Jag har samma problem och har letat med ljus och lykta utan att hitta någon mejladress. Är det någon som kan skicka mig ett PM?

Hej! Sitter och funderar kring förmånen med garanterad sittplats. Är det någon som utnyttjat denna förmån och vet hur prissättningen görs eller ungefär hur prisbilden ser ut? Det är eventuellt en inrikesresa som är aktuell för min del. Har försökt söka och hitta information om detta, utan att lyckas.

Hej! Sitter och funderar kring förmånen med garanterad sittplats. Är det någon som utnyttjat denna förmån och vet hur prissättningen görs eller ungefär hur prisbilden ser ut? Det är eventuellt en inrikesresa som är aktuell för min del. Har försökt söka och hitta information om detta, utan att lyckas.
Om jag kommer ihåg rätt bokas det typ i dyraste bokningsklass, dvs det blir inte billigt på något sätt, men måste man med planet så har man ju inte så mycket val.

Om jag kommer ihåg rätt bokas det typ i dyraste bokningsklass, dvs det blir inte billigt på något sätt, men måste man med planet så har man ju inte så mycket val.
Yes, det är jag helt med på. Tänkte mer om någon utnyttjat det och vet på ett ungefär mellan tummen och pekfingret. Kostar en inrikesresa 5k? 10k? 20k? Eller är det en dynamisk prissättning, trots att alla platser egentligen är uppbokade?

Lättast är väl helt enkelt att ringa SAS och fråga. Jag får göra det och kan återrapportera här i tråden vad svaret blir!

Yes, det är jag helt med på. Tänkte mer om någon utnyttjat det och vet på ett ungefär mellan tummen och pekfingret. Kostar en inrikesresa 5k? 10k? 20k? Eller är det en dynamisk prissättning, trots att alla platser egentligen är uppbokade?

Lättast är väl helt enkelt att ringa SAS och fråga. Jag får göra det och kan återrapportera här i tråden vad svaret blir!
Utan att veta men jag gissar på omkring 5000 kronor.

Min gissning är mellan 6000-7000 kr, för en enkelresa.

Jag tror den bokas i bokningsklass C, som kostar runt 5500-6000 kr enligt Expertflyer på olika inrikesresor.
Sedan tillkommer avgifter, som verkar vara runt 600 kr.

Ringde SAS och frågade kring GOT-ARN en söndag i juni. Fick till svar att priset låg på 4 049 kr och gällde på samtliga avgångar den dagen. Ett fast pris och inget dynamiskt alltså :)
Priset i en bokningsklass ändras sällan - det är en jobbig procedur i de globala systemen. Det som ser ut som dynamiska priser är tillgänglighet i olika klasser.

Och som tidigare nämnts, de (få) gånger jag använt garantin så har det bokats i C, som är dyraste plus. Så priset du fått är troligen för C, och gäller betydligt mer än bara just den dagen.

Toppen