Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Har det inte alltid varit en dryck?

"Free beverages when travelling in SAS Go."
48A379BB-D451-4ECC-9D90-84D8944B09AB.png

En alkoholhaltig på inrikes, ja.

Precis, för resenärer i SAS Plus. Detta pga av lagstiftning då det inrikes inte "får" bjudas på alkoholhaltig dryck utan "en alkoholhaltig enhet" ingår i biljettpriset. :)

Enligt purser på senaste flygningen GOT-ARN så ingår inte en alkohol alls på inrikesflygningar. De ville ha 75:- för ölen.

Samma resonemang som ovan. Här så har du inte köpt en biljett där "en alkoholhaltig enhet" ingår utan du har en förmån kopplat till ditt medlemskap. Därför så får diamantmedlemmar dricka obegränsat antal alkoholfria drycker men snällt betala för ev öl/vin. ;)

Jag blev igår nekad en äppelmust i GO med motiveringen att ”Dem har ändrat så att det är max 1 dryck per resa för diamanter”

Nu var det några veckor sedan jag var ute på tur sist men stämmer verkligen detta?

Det är felaktigt. Här finns ingen, offentligt kommunicerad av SAS, ny information att enbart en (1) dryck ingår för diamantmedlemmen. Mitt förslag om du råkar ut för detta är att snällt betala för den extra drycken, be om kvitto och sen skapa ett ärendet med Customer Care alternativt Diamant-mailen (senaste ärendet jag hade i denna frågan var dock pre-Covid, möjligt att diamant-mailen vill att du nu går via customer care).

Då kan det resultera i följande:

SAS Diamantmail skrev skrev:
Hej Andreas

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
Som Diamantmedlem så har du fria drycker även i SAS Go som en förmån, och
detta gäller även för en resepartner eller 4 familjemedlemmar.

Vi beklagar att personalen på just den flighten inte kände till detta.
Jag sätter in 3000 extrapoäng på ditt EuroBonuskonto som en gest från
vår sida.
Jag har vidarebefordrat ditt mail till ansvarig för berörd avdelning, så att de får ta del av din upplevelse. Vi kommer nu att ta saken vidare internt och vidta lämpliga åtgärder inför framtiden.

Vi vill självklart ersätta dig med 25 SEK, enligt det kvitto du skickat oss.

För att kunna göra detta behöver vi ett bankkontonummer inklusive clearing för en smidig överföring. När vi fått dessa uppgifter kommer beloppet ovan att vara er tillgängliga inom 5 bankdagar.

Första året jag är diamond och har nog än så länge (10 månader sen jag kvalificerade) inte utnyttjat några andra fördelar än en gratis dricka eller två. Ingen CU på de få long haul jag har gjort och det verkar allmänt sömnigt med övriga aktiviteter för diamond, eller har jag missat något? Nu har det ju varit strejk, Covid etc. men en goodie bag kunde man väl få :rolleyes:

Första året jag är diamond och har nog än så länge (10 månader sen jag kvalificerade) inte utnyttjat några andra fördelar än en gratis dricka eller två. Ingen CU på de få long haul jag har gjort och det verkar allmänt sömnigt med övriga aktiviteter för diamond, eller har jag missat något? Nu har det ju varit strejk, Covid etc. men en goodie bag kunde man väl få :rolleyes:

Goodie bag är ingen förmån som EBD, längre.

Goodie bag försvann för typ 5 år sedan.
Helt riktigt att det fortsatt är pandemi och att sas står på ruinens brandt, då planerar man inte in events.
Du har väl fått de andra förmånerna med giltighet på poäng, ge bort guld och silver?
Om du budar på longhaul upgrade får du en bra boost på budet mm.

Toppen