Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

I maj förra året, strax efter att ha blivit EBD, fick jag (i) en uppgradering till ny biljettklass (och serviceklass, affärsklass) gratis någon dag innan flight till EWR. På returresan fick jag uppgradering vid incheckning till affärsklass för priset av en uppgradering till Plus. Det är ju förstås oklart om detta berodde på EBD eller annat.

Jag har också använt mig av best availability (poäng + cash) vid jul och kom undan mycket lindrigt vid sen bokning till LLA. Därtill har jag haft nytta av mitt EatCard vid flera tillfällen.

I övrigt: absolut ingenting. Det är trist.

Jag slapp bli kvar i Köpenhamn när sista planet var överbokat. Jag går till loungen, de hittar inte min biljett får gå bakom till servicedisken. Där hittar de min biljett men säger att det är överbokat med 2 personer och att de ska erbjuda mig voucher. Efter en lång resdag vill jag bara komma hem. Då frågar jag snällt om EBD verkligen är de första att slänga av när det är överbokat? Nu har du en plats, fick jag till svar. Sedan kanske man kan tycka att det redan borde vara ordnat på så vis. Jag var iaf väldigt glad att få komma hem samma kväll.

Jag slapp bli kvar i Köpenhamn när sista planet var överbokat. Jag går till loungen, de hittar inte min biljett får gå bakom till servicedisken. Där hittar de min biljett men säger att det är överbokat med 2 personer och att de ska erbjuda mig voucher. Efter en lång resdag vill jag bara komma hem. Då frågar jag snällt om EBD verkligen är de första att slänga av när det är överbokat? Nu har du en plats, fick jag till svar. Sedan kanske man kan tycka att det redan borde vara ordnat på så vis. Jag var iaf väldigt glad att få komma hem samma kväll.
Ja, problemet är ju att SAS på pappret bara ser dig som EBG (än så länge). Och på den linjen är det ju mer regel än undantag att större delen av pax har denna eller högre status.

Ja, problemet är ju att SAS på pappret bara ser dig som EBG (än så länge). Och på den linjen är det ju mer regel än undantag att större delen av pax har denna eller högre status.
Det borde vara minst 2 personer på flighten med lägre status. Detta var 22:45 flighten och min uppfattning var att det var färre status pax denna gång än de tider jag brukar åka den sträckan.

Huvudsaken är trots allt att SAS löste det. :)

He he här med.
Summa summarum så har jag inte märkt ett skit. Inte ens när jag liksom "flashar". Utanför Sas så är det nästan svårare med dia än guld då många fortfarande inte vet att dia är en högre nivå, speciellt i US. Där måste det står *G på boardingkort.

Den strörsta skillnaden mellan EBG och EBD tycker jag har varit svarstiderna på supportmailen. Tycker jag övervägande har fått noterbart snabbare svar på mail via diamondadressen än guldadressen. Men jag har ju inte haft båda samtidigt, så det kan ju vara nivån som generellt är bättre på båda nu. Tycker jag alltid har fått bra och korrekta svar på båda.

Har definitivt fått prioritet på standby-uppgraderingar vid gate på longhaul, framför både guld och silver. Men det har jag inte använt speciellt mycket.

Rabatten på best availability award var definitivt bra, även om guld också fick den fast med lite lägre rabattsats. Framförallt med de gamla priserna och intjäningen tycker jag den var väldigt bra. Nu har ju priserna gått upp och intjäningen drastiskt försämrats, så det är inte lika attraktivt längre.

Jag har blivit bjuden på saker ombord när jag suttit i Go, så jag har säkert sparat in tiotals kronor. ;) Jag har iofs blivit bjuden ombord innan jag var EBD också, så det kanske räcker med att vara trevlig. :)

Annars märks ju inget.

Toppen