Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

På flygplatsen har dom börjat ge min väska en Priority tagg på väskan sen jag blev Diamond. Det fick jag aldrig som Gold. Vet inte om det är någon skillnad för oftast kommer min Priority taggade väska efter alla andra.... Eftersom jag åker Plus eller C blir jag aldrig uppgraderad men på en flygning i Go blev jag bjuden på dryck och all snacks vilket var mycket trevligt. Jag har alltid blivit bra bemött i alla lounger oavsett flygplats men annars har jag inte märkt någon större skillnad bara för att jag har Diamond.

Priority får du som guld, plus och Business.

Vid en incheckning förra veckan kunde jag se på skärmen att de i en sån där rull-list lade in mig manuellt som Diamond istället för Gold.
Jag har för övrigt inte märkt någon som helst skillnad på service etc som EBD jämfört med EBG, eller för all del EBS eller EBB också (förutom de standardiserade förmånerna då). Men vad gäller personalens service så har jag aldrig någonsin märkt skillnad på SAS, dvs jag har aldrig fått det där lilla extra för att jag haft någon form av status. Eller någon extra hjälp när något har strulat för den delen heller. Inte för att jag förväntat mig det, men ändå... :)

På tiden att det sker automatiskt kan man tycka. Jag har fått några "wow är du Diamond" och "vad snyggt kort" och någon gång sluppit från att betala när jag rest i Go.

Toppen