Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Var inte ens säker på att rekvalifisera mitt EBG när innevarande period startade, men skall givetvis tänka på det "nästa gång". Samtidigt så känns det lite dumsnålt av SAS - att ge bort ett EBG är något helt annat än ett EBS och det EBS jag redan gett bort borde de kunna bjuda på.

Ok. Det betyder alltså att jag inte kommer att kunna ge bort ett guldkort nu i mars om jag blir EBD (har använt min kvot av silverkort). Trist.

Men ni ska kunna ge bort ett silverkort till som EBD sen.

Det finns rapporter här i tråden från någon/några som löste det genom att ringa eurobonus o sen ge bort ett guldkort. Så prova det. Ingenstans står det hur det ska vara. SAS har inte specat detta scenario alls.

Man kan ju tycka att man iallafall borde få uppgradera den man givit EBS till EBG när man själv tar klivet till EBD...

Det finns rapporter här i tråden från någon/några som löste det genom att ringa eurobonus o sen ge bort ett guldkort. Så prova det. Ingenstans står det hur det ska vara. SAS har inte specat detta scenario alls.

Det ska jag göra. Kostar ingen extra energi. Tack för tipset.

Har precis gjort detta. Gav bort ett silverkort som EBG i höstas. Blev sedan EBD men kunde då endast ge bort ett silverkort till enligt webben. Pratade idag med SAS som sade att det endast var ett tekniskt fel, och de fixade till guldkortsgåvan manuellt.

Har precis gjort detta. Gav bort ett silverkort som EBG i höstas. Blev sedan EBD men kunde då endast ge bort ett silverkort till enligt webben. Pratade idag med SAS som sade att det endast var ett tekniskt fel, och de fixade till guldkortsgåvan manuellt.

Där ser man, då lärde jag mig någonting nytt idag!

Ringde precis och bad om samma sak, men fick först till svar att har man redan gett bort ett EBS så får man vänta till nästa period. Sa att någon annan just fått hjälp av en kollega att lösa samma sak. Efter lite intern check så lät det sig till sist ordnas, men regeln är egentligen att man ska vänta till nästa period. Tacksam för bra service och lite "medvind" efter diverse flygstrul tidigare i veckan.

Ringde precis och bad om samma sak, men fick först till svar att har man redan gett bort ett EBS så får man vänta till nästa period. Sa att någon annan just fått hjälp av en kollega att lösa samma sak. Efter lite intern check så lät det sig till sist ordnas, men regeln är egentligen att man ska vänta till nästa period. Tacksam för bra service och lite "medvind" efter diverse flygstrul tidigare i veckan.

Ringde ni det vanliga 0770 numret?

Hej alla EBDs!

Jag tänkte det vore dags för en liten sammanfattning på vad ni som är EBD har fått för intryck under första året.

Bättre recognition?
Bättre service?
Ökad tillgång på awards etc?
Bättre bemötande av loungedrakar?
etc etc

Själv har jag en kollega som menar att han blivit uppgraderad mer än tidigare.

Om denna sammanfattning finns nån annanstans så ber jag moderatorerna om ursäkt.

mvh

Toppen