Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Lysande, jag kan inte verifiera ännu då min mottagares period går ut i december, men det är kanon om det är innevarande+1 som gäller!

sas skrev:
hej marcus! Good news for you du får guldstatus för din resterande kvalifikationsperiod+nästkommande period. Kortet tar 1-2 veckor att leverera så risk finns att du inte kommer att åtnjuta guldfördelarna på närmaste resan. Det är det "fysiska" kortet som ger inträde i kortet. Vänliga hälsningar stina

Det där låter konstigt... Borde det inte vara som vanligt, dvs vad ens konto säger som avgör statusen?

Jag misstänker att SAS kundtjänst/chatt/fb/vfsh som vanligt har noll koll.

Jag blev förvånad själv, men innevarande intjäningsperiod (som startade i mars) plus ett år till verkar stämma.

Fick idag testat diamond support-mailen för första gången. I autosvar står det precis som i den gamla att de bara har öppet vardagar, men det verkar vara ett felaktigt autosvar. Fick svar på mailen inom 15 minuter, på långfredagen vilket definitivt inte är vardag. Så det verkar som de "around the clock" som stod i diamond-välkomst-mailet är det korrekta av de två!

Väldigt bekvämt och bra, för oss som föredrar att maila framför att vänta i telefon, när det inte är jättebråttom. Extra smidigt om man är många tidszoner bort t.ex.

Är det korrekt uppfattat att om man har en intjäningsperiod som slutar 31 jul 2014 och får EBG av en EBD efter detta datum så gäller den till 2016?

Hvis indtjeningsperioden slutter 31 Jul 2014, og du får EBG/EBD efter denne dat, så har du status til 31 Okt 2016:

1) aktuel indtjeningsperiode til 31 Juli 2015
2) et års status til 31 Juli 2016
3) 3 måneders buffer til 31 Okt 2016

Toppen