Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ja om ens diamond benefit är ett årskort på liseberg så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Ej heller om det är biobiljetter, hade föredragit att de fixat iFEn som hade totalhavererat senaste flygningen till pvg

Om det är årskort på Tivoli i Köpenhamn är rätt ok för mig... Men hade mycket hellre sätt att det var något som hade med flygande att göra, typ upgrade vouchers, rabatter etc.

Har precis mottagit mitt välkomst paket. Trevligt! Känns som Pandion light typ.. haha... Däremot är ju det nya kortet jätte plastigt och tunt, känns rätt billigt och ser inte speciellt exklusivt ut, tråkigt.
Visst var det bland det trevligare som kommit med posten från SAS under åren. :) Något annat än det ganska tråkiga kuvert som EBG-kortet normalt brukar komma i. Det är väl bara chokladasken jag fick i julklapp som EBG från SAS UK för dryga 10 år sedan som slår detta.

Inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om det nya kortet. Det är tunnare och lättare, om det är bra eller dåligt, jag vet faktiskt inte riktigt.

Några gissningar på vad "My Personal Diamond Benefit" kommer innebära?

* Ange en "favoritdestination" som ger dubbla poäng
* Uppgraderingsvouchers
* Ta med två gäster i loungen (förmån jag gärna skulle vilja ingick i EBD)
* 50% rabatt på flygbussarna
* Ge bort ett silverkort (till)
* Fri årsavgift på Amex
* Något med hotell

* Ta med två gäster i loungen (förmån jag gärna skulle vilja ingick i EBD)

Detta är något jag också har funderat på. Om man vill undvika ytterligare överbefolkning av Guld-loungerna, så skulle jag kunna tänka mig att man får ta med en gäst in i Guld-loungen eller två gäster in i Business-loungen.

Åkte UME-ARN idag och glädjande nog så var det Seat Block på mellansätet! Jag hade min mor med mig (utan status) och när jag checkade in så var mellansätet blockat som upptaget. Väl ombord så var flighten smockfull, men vårt mellansäte, 2 rader bakom PLUS, förblev blockat. Detta är riktigt bra nyheter och jag hoppas att det inte är en engångsföreteelse. Purser kom fram och hälsade också. Sweet, det nya SAS!

Åkte UME-ARN idag och glädjande nog så var det Seat Block på mellansätet! Jag hade min mor med mig (utan status) och när jag checkade in så var mellansätet blockat som upptaget. Väl ombord så var flighten smockfull, men vårt mellansäte, 2 rader bakom PLUS, förblev blockat. Detta är riktigt bra nyheter och jag hoppas att det inte är en engångsföreteelse. Purser kom fram och hälsade också. Sweet, det nya SAS!

Schyst! Det är de små, men väl så trevliga gesterna som kan förhöja en helt vanlig flygning.

Bra jobbat, SAS!

Toppen