Sådärja, då var även jag uppflyttad till EBD. Låg långt över 100 000 poäng redan 1/4, men inget hände. Idag fick jag även in poäng för min första flygning sedan 1/4, knappast ett sammanträffande...
Någon som vet om SAS kommer införa en särskild priority tagg på väskan för EBD likt HON på M&M?
Hustrun fick sitt Diamond-kit i dag, själv fick jag en nytt Smart Pass Gold trots att vi blev EBD samma dag. Nåväl, jag får vänta till efter påsk.
Efter att ha fingrat på fru taxvalps kort ser jag att det är nya rabattkoder hos hyrbilsbolagen jämfört med EBG-kortet. Någon som hunnit testa om det betyder någon skillnad i priser och annat för EBD kontra EBG?
Samma hände mig med Smart Pass Gold trots att jag varit EBD sedan 1 april...rörigt
Blir det någon mer klarhet kring förmånen att ge bort guldkort? Eller, rättare sagt hur länge är mottagaren uppgraderad?
Gäller det under mottagarens innevarande kvalificeringsår, eller under innevarande + nästa kvalificeringsår?
I tråden har jag sett bägge alternativen förekomma, och informationen på sas.se bidrar bara till mer förvirring:
"The number of months valid for the recipient of the donated EuroBonus card upgraded status to Silver, Gold or Diamond member will depend on when, during the recipient’s qualifications period, the upgrade is performed"
Blir det någon mer klarhet kring förmånen att ge bort guldkort? Eller, rättare sagt hur länge är mottagaren uppgraderad?
Gäller det under mottagarens innevarande kvalificeringsår, eller under innevarande + nästa kvalificeringsår?
I tråden har jag sett bägge alternativen förekomma, och informationen på sas.se bidrar bara till mer förvirring:
"The number of months valid for the recipient of the donated EuroBonus card upgraded status to Silver, Gold or Diamond member will depend on when, during the recipient’s qualifications period, the upgrade is performed"
Patrik Hansson
Om min kvalificeringsperiod går ut 30 juni 2014 och jag får ett Guldkort av en kompis t.ex. idag, gäller det bara till 30 juni i år då eller? För isåfall är det ju mer värt att vänta till 1 juli.
Patrik Hansson
Nu har jag blivit Guldmedlem men på Mina Sidor står det fortfarande att kvalificeringsperioden går ut 30 juni 2014, kommer det ändras till 2015 automatiskt?
SAS
Hej! Jo din kvalificeringsperiod fortsätter som vanligt och när juni passerat så addas nästa. När det gäller förmånen Dubbelrum till enkelpris så ring mina kollegor på EuroBonus så får du nödvändig info. Vänliga hälsningar Stina
Marcus Persson
Hejsan!
Jag fick ett guldmedlemskap av min far idag och undrar hur länge det gäller?, gäller det tills min kvalificeringsperiod är över, hans är över eller ett år från givandet? Är det min som gäller har jag det bara i 1 månad
SAS
Hej Marcus! Good news for you Du får Guldstatus för din resterande kvalifikationsperiod+nästkommande period. Kortet tar 1-2 veckor att leverera så risk finns att du inte kommer att åtnjuta guldfördelarna på närmaste resan. Det är det "fysiska" kortet som ger inträde i kortet. Vänliga hälsningar Stina