Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Varför är det bråttom med att få EBD bekräftat och uppdaterat? Det är väl uppenbart att, om man tjänat 100 000 baspoäng kommer bli EBD, men att det tar sin lilla tid för EB teamet att uppdatera detta samt allt som följer med EB 2.0..

Därför att:

1. Jag har betalat 20.000 poäng "för mycket" för en resa till San Francisco jämfört med vad jag skulle betalat om jag redan blivit uppgraderad :(

2. Den jag kommer att ge bort EBG till "går miste om" 25% mer baspoäng för varje resa, samt fasttrack/lounge till dess jag kan ge bort EBG... :(

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Flyger Lufthansa,BA ,Air Canada,KLM, och SAS. Måste ge support på Eurobonus toppbetyg... Alltid hjälpsamma och glada...vilket jag inte kan säga om dom andra bolagen..
Väntar på uppgradering till Diamant..tack för en bra site o kul tråd.. Gillar era funderingar...

Någon med fasttrack till guld som har blivit uppgraderad till Diamant??

En god vän till mig fick inte EBD på "fasttrack to gold" kampanjen. Har själv sett den skriftliga dialogen med kundtjänst.
Tror personligen att den agenten har fel, och att det handlar om att han helt enkelt inte blivit uppgraderad än (detta var för ca 10 dagar sedan). Jag bad honom avvakta, och stå på sig.

Det där tror inte jag stämmer, Fast track till guld var baspoäng. Min bror fick även ett mail i dagarna (han var med i kampanjen) där det står tjäna 8000 poäng till för att nå diamond. Om inte annat kan man använda den som bevis ;)

Eller för att citera SAS brevet "Snart har du ditt Diamantkort! Tjäna 8000 poäng och bli Diamantmedlem. Boka din nästa flygning nu"

Därför att:

1. Jag har betalat 20.000 poäng "för mycket" för en resa till San Francisco jämfört med vad jag skulle betalat om jag redan blivit uppgraderad :(

Å andra sidan kan du väl påpeka detta till kundtjänst och be dem att återföra 20K till ditt konto med hänvisning till sen EBD uppgradering? De bör nog säkert ha förståelse :)

Checkat in på SFO för en stund sedan, 425 pts kvar till Diamond vid checkin så var inte matematiken med ordentligt så vi betalade bara för ett extrabagage istf två som vi borde ha. Dottern är silver och vi flyger plus men de fick för sig att det är två bagage i plus och sen ett extra för att hon är silver. Så totalt 7 incheckade väskor o 4 handbagage blev det... Eller summan av tre års Collegestudier.... Strålande väder, CPH here we come!

Checkat in på SFO för en stund sedan, 425 pts kvar till Diamond vid checkin så var inte matematiken med ordentligt så vi betalade bara för ett extrabagage istf två som vi borde ha. Dottern är silver och vi flyger plus men de fick för sig att det är två bagage i plus och sen ett extra för att hon är silver. Så totalt 7 incheckade väskor o 4 handbagage blev det... Eller summan av tre års Collegestudier.... Strålande väder, CPH here we come!

Om ni flyger plus får ni ju checka in två väskor var, dottern får en extra som EBS och du två extra som EBG så totalt sju väskor gratis ska det bli. Eller har jag missat något?

FruSeaPlanePilot fick idag gratis uppgradering från Plus till Business ARN-ORD. För två veckor sedan fick vi gratis uppgradering till Plus BCN-ARN.

FruSeaPlanePilot är Diamond - har det något samband?

Ger SAS ut riktade erbjudanden att nå Diamond för 8000p till de som fick EBG via fast track-kampanjen i höstas? Fräscht isf. Här sitter man men drygt 100k i snitt de senaste två åren och inget P pga perioden börjar i oktober (65k sen dess). Har inte fått ett riktat erbjudande från SAS på säkert ett år...

/jageeintebitter

Toppen