Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Det är väl i stort det det handlar om, tivolivarning på hela grejen. Jag hoppas att det händer något positivt i en nära framtid. Just nu känns det hela bara som en stor scam.... Man flyger ihop mer än fyra guldkort för en förfärlig massa pengar, så får man en svart bricka som det står EBG på, detsamma som står på passagerarmanifestet. Utöver det så får man skänka ett guldkort till någon, så att loungerna blir ännu mer fulla och EBG-statusen ännu lägre, och med det servicen! Jag flög i M häromdagen, och när jag önskade ett andra glas "gratisvatten" blev jag informerad om att jag faktiskt kunde köpa mig en flaska. Poäng! Nu kommer jag att pendla till Tyskland över flera år, så det blir nog till att försöka köra in ett HON-kort istället. Då blir det fart på service och förmåner!

Någon med fasttrack till guld som har blivit uppgraderad till Diamant??

En god vän till mig fick inte EBD på "fasttrack to gold" kampanjen. Har själv sett den skriftliga dialogen med kundtjänst.
Tror personligen att den agenten har fel, och att det handlar om att han helt enkelt inte blivit uppgraderad än (detta var för ca 10 dagar sedan). Jag bad honom avvakta, och stå på sig.

För alla som flyger 200 dagar per år för sitt Diamondkort så är det nästan så att jag hoppas att just Guld borde räcka för de som genat. Men å andra sidan - if the rulebook allows it - All in! :)

Trevligt!

Tacksam om du kan du dela med dig info om vem man ska kontakta via PM, om det inte lossnar imorgon.
Sitter i samma båt...

Varför är det bråttom med att få EBD bekräftat och uppdaterat? Det är väl uppenbart att, om man tjänat 100 000 baspoäng kommer bli EBD, men att det tar sin lilla tid för EB teamet att uppdatera detta samt allt som följer med EB 2.0..

Varför är det bråttom med att få EBD bekräftat och uppdaterat? Det är väl uppenbart att, om man tjänat 100 000 baspoäng kommer bli EBD, men att det tar sin lilla tid för EB teamet att uppdatera detta samt allt som följer med EB 2.0..

Ähh...för vissa är det ju som för mig att berätta för grabben att julafton skulle varit i fredags men det blir nog julafton inom en snar framtid....med allra största sannolikhet....

Visa respekt för längtan...för vissa betyder det ju uppenbarligen mycket!

Toppen