Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Har jag förstått det rätt att CC ska ha en padda med all info på, tex just VEM som är ev EBG, EBP?
Ja, men det finns inget bra ställe att ha den på...Jag har ärligt talat inte sett en iPad mer än en handfull gånger. Men så dök den plötsligt upp den 13 augusti på en flygning mellan Arlanda och Kastrup.

SAS iPad.JPG

Finns tyvärr inget bra ställe att ha ipaden på. Det är väldigt dåligt med utrymme på vagnarna. Därför lämnar många kvar dem i väskan/galleyt - tyvärr. Det har efterfrågats ett ställ och det ryktas att det ska vara ett på gång. Det var tydligen ett som var nästan färdigutvecklat men då visade det sig att den var designad så att ipaden skulle sitta precis framför/ovanför kaffe/tekannan, och det hade ju inte gått eftersom vi behöver kunna lyfta ut kannorna den vägen...

Sen är det kanske intressant att veta att ipad-utrullningen inte är helt genomförd ännu, de fungerar men de är inte "skarpt" eftersom appen är alldeles för buggig fortfarande.

Konstigt att man inte använder den, förstår om inte optimal plats finns men, nja.
Då behöver man ju inte fråga Diamanten om han är Diamanten när man har infon där.

När vi flög LH hem från lax så blev det strul med våra sätesplatser, jag hade samma plats som en annan herre som inte för
stod hur vi kunde ha samma nummer, efter som han blev upprörd så kom CC med sin padda.
Där såg jag att hela planet med seating fanns i deras app och han kunder söka efter serson och även klicka på varje säte för att se vem som satt/skulle sitta där.
Välldigt smidigt tycker jag det såg ut, och snyggt/proffsigt.

Jag har sett Purser ta fram plattan ett par gånger när denne satt sig tillrätta inför takeoff. Varför vet jag inte, men antagligen inte för att memorera namnen/platserrna på EBD eller högre utan kanske för att köra hayday eller Sudoku.
På vagnen får den ju inte plats tyvärr.

Är rätt säker på att de memorerar vilka platser EBD+ har. Har sett att de tittar på vilken plats man har när de frågar vad man vill ha att dricka, utan att be om kort eller dylikt.

Är rätt säker på att de memorerar vilka platser EBD+ har. Har sett att de tittar på vilken plats man har när de frågar vad man vill ha att dricka, utan att be om kort eller dylikt.
Jag tror de flesta skriver på en lapp o tar med ut i kabinen, de verkar som jag ser det svårt att ha svårt att memorera.

Nej, inte alls. Några gör det, men det hör heller inte till ovanligheterna att du avkrävs betalning för dryck etc. Ibland har de koll, ofta inte.

Jag tror de flesta skriver på en lapp o tar med ut i kabinen, de verkar som jag ser det svårt att ha svårt att memorera.
+1 på lapp-varianten. Sett det många gånger (fin workaround...). Men även ett fåtal gånger där paddan får åka vagn.

Nåja, paddan blir väl inkörd i rutinerna lagom till nästa tekniska revolution, då det blir dags att byta lösning igen. Håll ut vänner!

Toppen