Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

ZZZebra

Medlem
Har också noterat att paddan ibland får följa med ut på vagnen. Har även noterat att vissa stolar har annan färg. Vet inte vilka som får det men noterat att jag har det (är EBD), de har inte sagt något men får (nästan) alltid korrekt servering och åker jag i Go så kommer ingen fråga om betalning.

Men givetvis har det även hänt att de vill ha betalt, man säger att man är EBD och man får tillbaka ett "finns inga Diamond ombord, jag har kollat". Inga problem när man visat upp status via kort eller app. Svårt avgöra om det är personalen eller systemet som fallerar.

Vid ovanstående tillfällen har jag EB-numret varit inlagt redan vid bokningen, så ej inlagt sent vid t ex incheckning
 

Rune1958

Medlem
Synes det er blitt mye bedre etter hvert. Svært sjelden at crew spør om annet enn "Du er Diamond?" når vi ber om drikke. Finnes dessverre unntak. På en tur fra Kristiansand til Oslo nylig kom betalingsterminalen frem. Nevnte at jeg var EBD. Svar: "Jeg har ikke oversikt over slike detaljer". Det ordnet seg, men ikke med et smil
 
Jag loggade in på Diamond sidan (på SAS hemsida) idag. Jag hade inget särskilt ärende, men ville kolla läget.
Då märker jag att jag blir lite upprörd, och jag vet att jag har blivit det tidigare också men har då släppt det och gått vidare med livet. Det kommer jag göra nu också, men jag marker att jag har tänkt på det ett tag nu, så då får jag väl skriva av mig här. Vad har då gjort mig upprörd? Jo, man kan klicka på en länk i "menyfältet" som heter "Concierge".

Den har funnits där länge och retar mig varje gång. Vad gör den där? Första gången jag kunde logga in på sidan, för typ 4 år sedan, så trodde jag att det medföljde Concierge service med diamantstatus, men så var icke fallet. Klickar man på länken så kommer man till en kort beskrivning av tjänsten och nedanför en massa reklam för olika evenemang. Klickar man då vidare så får man bara upp en länk med hänvisning till "Gå med här!". Alltså, denna sida är ju bara ren reklam! Ska den verkligen vara där?

Den finns även i Goodie bagen, men om man klickar på länken där så kommer man bara vidare till företagets hemsida och där nämns det ingenting om några diamantförmåner. Mycket märkligt! :confused:o_O:rolleyes:
 

Moco

Medlem
Jag loggade in på Diamond sidan (på SAS hemsida) idag. Jag hade inget särskilt ärende, men ville kolla läget.
Då märker jag att jag blir lite upprörd, och jag vet att jag har blivit det tidigare också men har då släppt det och gått vidare med livet. Det kommer jag göra nu också, men jag marker att jag har tänkt på det ett tag nu, så då får jag väl skriva av mig här. Vad har då gjort mig upprörd? Jo, man kan klicka på en länk i "menyfältet" som heter "Concierge".

Den har funnits där länge och retar mig varje gång. Vad gör den där? Första gången jag kunde logga in på sidan, för typ 4 år sedan, så trodde jag att det medföljde Concierge service med diamantstatus, men så var icke fallet. Klickar man på länken så kommer man till en kort beskrivning av tjänsten och nedanför en massa reklam för olika evenemang. Klickar man då vidare så får man bara upp en länk med hänvisning till "Gå med här!". Alltså, denna sida är ju bara ren reklam! Ska den verkligen vara där?

Den finns även i Goodie bagen, men om man klickar på länken där så kommer man bara vidare till företagets hemsida och där nämns det ingenting om några diamantförmåner. Mycket märkligt! :confused:o_O:rolleyes:

Det är ju en tjänst som du kan välja i goodie-bagen. Inget som inget som ingår rent generellt. Men rent spontant efter år av tillgång till olika concierge-tjänster kan jag ju direkt säga att du inte missar någonting. Det mesta blir ju såväl snabbare som bättre fixat genom att göra det själv. I Sverige har dessa tjänster ingen "traction" på marknaden heller, så det spelar ingen som helst roll vem som ringer och bokar bord etc etc. Globalt sett upplever jag att det börjar bli urvattnat. Summa summarum, ingen anledning att vara upprörd eller känna att du missat något.
 
Jag loggade in på Diamond sidan (på SAS hemsida) idag. Jag hade inget särskilt ärende, men ville kolla läget.
Då märker jag att jag blir lite upprörd, och jag vet att jag har blivit det tidigare också men har då släppt det och gått vidare med livet. Det kommer jag göra nu också, men jag marker att jag har tänkt på det ett tag nu, så då får jag väl skriva av mig här. Vad har då gjort mig upprörd? Jo, man kan klicka på en länk i "menyfältet" som heter "Concierge".

Den har funnits där länge och retar mig varje gång. Vad gör den där? Första gången jag kunde logga in på sidan, för typ 4 år sedan, så trodde jag att det medföljde Concierge service med diamantstatus, men så var icke fallet. Klickar man på länken så kommer man till en kort beskrivning av tjänsten och nedanför en massa reklam för olika evenemang. Klickar man då vidare så får man bara upp en länk med hänvisning till "Gå med här!". Alltså, denna sida är ju bara ren reklam! Ska den verkligen vara där?

Den finns även i Goodie bagen, men om man klickar på länken där så kommer man bara vidare till företagets hemsida och där nämns det ingenting om några diamantförmåner. Mycket märkligt! :confused:o_O:rolleyes:
Hahaha du är inte ensam om att bli sur!
Men du har ju möjligheten att välja denna "goodie" som present... Antar att SAS gjort någon deal med dem så att de får marknadsföra sina tjänster via deras diamantsida då "goodien" är värd bra mycket mer än de andra presenterna man får välja mellan. (Men bara rena spekulationer av mig.)
 

BCSkier

Medlem
Woooho riktigt snyggt BCSkier, bara ta en kort flight förbi GOT. ;) Jag sitter i loungen och väntar.. hehe!

Hur har du lyckats ta 90k på 14 flights? Andra Stars bolag?
I GOT finns väl inga skidbackar? o_O

Finns väl någon tråd om hur man blir Diamond med så få leg som möjligt, hinner inte leta upp den nu. Men på SAS längsta flygningar kan man ju få 15000 poäng per leg med guld/diamond bonus, så 3 ToR kan ju räcka till diamond.

Har totalt 25 legs som har gett poäng, så 11 med andra bolag inom *A. Blev ombokad till Delta på ett leg, har inte orkat tjafsa med Swiss om de 700 poängen.
 
I GOT finns väl inga skidbackar? o_O

Finns väl någon tråd om hur man blir Diamond med så få leg som möjligt, hinner inte leta upp den nu. Men på SAS längsta flygningar kan man ju få 15000 poäng per leg med guld/diamond bonus, så 3 ToR kan ju räcka till diamond.

Har totalt 25 legs som har gett poäng, så 11 med andra bolag inom *A. Blev ombokad till Delta på ett leg, har inte orkat tjafsa med Swiss om de 700 poängen.

2 st t/r till Austalien med Singapore Airlines i Business ger ca 90.000 poäng.
 
Toppen