Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

OSL-LHR en lördag för någon vecka sedan... Bad om en dricka i Go. Den fick jag ju, men samtidigt även en kortterminal i ansiktet, varpå jag påpekade att jag var Diamond. Som svar till det fick jag att jag borde haft kortet uppe, för det gick ju inte hålla koll på vilka som är Diamond... Orkade inte ens förklara för henne hur fel hon hade och dessutom betalde SAS tillbaka i service på returflighten.

OSL-LHR en lördag för någon vecka sedan... Bad om en dricka i Go. Den fick jag ju, men samtidigt även en kortterminal i ansiktet, varpå jag påpekade att jag var Diamond. Som svar till det fick jag att jag borde haft kortet uppe, för det gick ju inte hålla koll på vilka som är Diamond... Orkade inte ens förklara för henne hur fel hon hade och dessutom betalde SAS tillbaka i service på returflighten.
Du skulle frågat hur många Diamonds ni var ombord i GO, brukar ju inte vimla av diamonds i GO direkt även om det självklart kan vara en hel del på vissa flighter.

Du skulle frågat hur många Diamonds ni var ombord i GO, brukar ju inte vimla av diamonds i GO direkt även om det självklart kan vara en hel del på vissa flighter.

Såg inte till en enda under boarding och kan heller inte tänka mig att det var så många av de cirka 120 paxen som skulle ner dit lördag morgon. Hur som helst kan man ju tycka att det finns gott om tid att läsa ett manifest under de 2:30 som flygningen varar. Men det är såklart en prioriteringsfråga eftersom det är också ibland känns som att det pågår en tävling om vem som kan hälla upp kaffe snabbast och sen gömma sig bakom skynket (nej, inte det som skulle varit mellan Go och Plus) längst.

Som sagt hade jag en bättre retur med en lite yngre besättning som bjöd mig + resefölje plus ytterligare två personer som vi satt och snackade med på fri dryck.

Det här är kanske slightly offtopic men hittade ingen bättre tråd.

Köpte 1500 baspoäng så att min utresa till Peking den 14e februari (arrival 15e feb) skulle trigga över mig till Diamond men ännu har inte poängen dykt upp. Har hemresa söndag eftermiddag (19e feb) och skulle gärna testa att se hur det är att "flyga Diamond". Tror ni att EBG/EBD support kan lösa något om poängen ännu inte trillat in innan avresa?

Köpte 1500 baspoäng så att min utresa till Peking den 14e februari (arrival 15e feb) skulle trigga över mig till Diamond men ännu har inte poängen dykt upp. Har hemresa söndag eftermiddag (19e feb) och skulle gärna testa att se hur det är att "flyga Diamond". Tror ni att EBG/EBD support kan lösa något om poängen ännu inte trillat in innan avresa?
Det känns i alla fall som om det vore värt att skicka ett mail till supporten, lycka till:)

Tyvärr jobbar ju inte EBD-supporten på helger :-( (via mejl dvs, tror telefonen bara är generell support?)

Pratade med EBG-supporten. De sa att det kan ta upp till 2 veckor för poängen att trilla in och även om de kunde se att de var på väg (dvs att jag var EBD) så var jag fortfarande officiellt sett EBG i systemet. Frågade om jag kunde claima kvitton på dricka i efterhand och enligt de borde det vara lugnt men att då customer care var en annan avdelning kunde de inte lova något. Trist :(

Toppen