Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Att LH skulle "urvattna" sin egen toppnivå genom att erkänna EBP som likvärdigt är helt orimligt i mina öron. Det skulle jag nog ha hört från någon av de EBP jag känner.

Det fin s ju en del berättelser här från Pandions som berättar att de fått bättre service från LH-personal just pga att personalen sett exempelvis deras baggagetag och då sett de är Pandion. Men en officiell recognition lär ju inte ske.

EBP är en nivå man inbjuds till och den begränsas till 2000 medlemmar. Mycket baseras på antal legs och revenue men även andra faktorer spelar in. Skall du kvalificera dig till urvalet för nivån så bör höghöjdsträningen vara intensiv och långvarig. Med den nivå du anger att ligger på är du snart där om du har uthållighet...
Sedan infördes nivån EBD bland annat av skälet att gapet mellan EBG och EBP var för stort och att man ville premiera "tätgruppen" i EBG med en nivå som gav lite mer fördelar än EBG, t ex giltighet tills vidare på intjänade poäng i stället för "bäst-före" på 5 år. Tittar man sedan till andra fördelar så har EBD lite bättre rabatter på "best availability", större chanser till uppgradering osv. Till sist är det värt att nämna att SAS redan har gjort valet att istället för att göra nivån EBP officiell så införde man den nya nivån EBD

Jag har haft EBP, så jag har koll på detaljerna...

Ska du få EBP så lär du behöva lägga större delen av dessa resor på SAS. Gör du det? Även om du gör det så är det nog i minsta laget skulle jag säga.
250.000 basispoint kan vel nemt være Pandion-niveau.

250.000 Basispoint kan eksempelvis være: (Med udgangspunkt i den "nye" tabel)
- 100 T/R Stockholm-Malmø i FullFlex C. Det svarer til ca 430.00DKK i omsætning.
- 50 T/R Stockholm-London i FullFlex C. Det svarer til ca 460.000DKK i omsætning.
- 11 T/R København-New York i FullFlex C. Det svarer til ca 480.000DKK i omsætning eller ca 750.000DKK hvis det bookes som enkeltbilletter.

MEN. Hvis man flyver SAS Plus bookingklasse A, så er der lang vej hjem...

Att LH skulle "urvattna" sin egen toppnivå genom att erkänna EBP som likvärdigt är helt orimligt i mina öron. Det skulle jag nog ha hört från någon av de EBP jag känner.
Nu ved jeg godt det er at gå op i detaljer og "at gå i små sko", men hvem udvander hvad? HON Circle er et almindeligt statusniveau som alle kan opnå, Pandion er invitation only.

HON Circle medlemmer har bestemt nogle fordele som Pandion medlemmer ikke har, men jeg er sikker på at der også findes eksempler på det modsatte. Lufthansa og SAS er bare så utroligt forskellige at det for mig ikke giver så god mening at sammenligne HON Circle og Pandion.

Tja, ska vi ta det fran borjan sa ar det INTE sa markligt att EBD inte far ngn vidare recognition da inte ens Pandions har nagon track record av detta!

Forklarbart kanske for de "Pandions" som alltid har EBG som prefix http://www.businessclass.se/forum/threads/vad-betyder-sk-e-på-boardingpasset.14300/page-4
for hur ska crew annars veta on deras status. Men for alla oss andra!?

Detsamma tror jag galler for EBD.

Och att EBP skulle ge nagra som helst fordelar resandes med LH gruppen (likstallt med HON) ser jag som ett skamt... Har under ALLA mina resor som EBP aldrig upplevt det.

Men ett tips for alla er som reser SAS ekonomi som EBD och vill ha gratis dricka och snacks ar att boka KLM nasta gang! Har fungerat varje gang for mig an sa lange och har dessutom fatt att valkommen ombord (recognition) som kastlos!

Välkommen tillbaka @TreD ! Kul att veta att du fortfarande lever, efter ett tre år långt uppehåll ;)
Tack för det! Mycket flygning har det varit. Nu har jag varit stationerad i Tyskland i fem år och flyger från samma station nästan varje vecka och är numera "du" med såväl reception som kökspersonalen i loungen (det blir man inte så lätt i DE!) så vet jag mycket väl hur de värderar statuskunder - vilket i praktiken betyder att de bara bryr sig om sina egna top-fliers. Fair enough. Som SK-kund är man snarast den fattiga kusinen från landet oavsett vad det står på brickan. Lika så gott det, EBG, EBP, ADHD, spelar ingen roll. Har man dessutom AMEX/Pt så må man ha ätit ganska mycket morötter och ha en bra optiker för att kunna utläsa EB-status från kortet!

Nu finns ett "läderkit" i goodiebagen. Plånbok, bagagetagg samt nyckelring. Med diskret SAS logga och texten "Diamond". Nåt för hårda grabbar/tjejer istället för iPad-fodralet
Någon som fått hem "läderkitet"? När man beställde nämdes början av maj för leverans. Min brevlåda är ordentligt fri från lädersaker.

Toppen