Senaste nytt

Dagbok: The things we do for love

Roade mig precis att jämföra alternativen att ta sig mellan Stockholm och Arlanda. Poängterar att beräkningen gäller mig själv, andra får göra egna beräkningar utefter sitt eget resande.

Arlanda Express
SJ-tåg
SJ-tåg Poängresa
Pendeltåg
Flygbussarna
Taxi

Du verkar ha glömt parametern att om du flyger med SK och åker tåg med SJ så blir du ombokad om du missar flighten pga förseningar.

Sen kostar väl resan med SL bara 50 kr totalt och inget mer om man åker pendeltåget till Märsta och bussen till Arlanda därifrån?

Du verkar ha glömt parametern att om du flyger med SK och åker tåg med SJ så blir du ombokad om du missar flighten pga förseningar.
Extremt bra poäng. Försöker undvika SAS men då går ju SJ upp rejält i ranking vid eventuella SAS-flighter.
Sen kostar väl resan med SL bara 50 kr totalt och inget mer om man åker pendeltåget till Märsta och bussen till Arlanda därifrån?
Den varianten visste/tänkte jag inte på... men någonstans får man väl dra gränsen också vad man mäktar med.

Den varianten visste/tänkte jag inte på... men någonstans får man väl dra gränsen också vad man mäktar med.
Det tar väl 57 minuter eller så totalt för det brukar vara bra bytestid på Märsta C. Ja brukar åka den vägen om jag inte har bråttom :)

För att få upp den sök på resa via Märsta station i SL's reseplanerare.

Jag, Rob74 och en kompis till, Fredrik (som är väldigt inaktiv här) ska ju på en längre USA-resa i januari. Vi planerar mestadels Carlsonhotell (jag och Rob74 (framför allt Rob74) har ju en bunt CC-poäng att spendera). Fredrik har dock en del Hiltonpoäng, så vi kikar på lite sådana hotell också.

På landsbygden i USA finns det några 5000-hiltonpoängsrum att få, som faktiskt passar oss som handen i handsken, då de ligger emellan de städer vi tänkt passera på vår roadtrip.

Hotellen kostar typ $80-$120 att boka, eller som sagt 5000 poäng (+skatt i båda fallen).
Men man kan ju köpa 10.000 Hiltonpoäng för $100, dvs bo för halva priset effektivt. Hur tänkte de där? För oss passar det bra, vi slickar gärna i oss sådana rabatter. Får förvisso inga flygpoäng för denna stay, men vi får väl le genom tårarna då.

Synd ni inte ska till USA i år för jag har en övernattning på radisson för 0 poäng som jag kan ge bort då jag inte ha någon resa till USA planerad i år. (Från förra året då man kunde boka en natt och fick en till i år.)

Jag o frugan ska till Chicago i Oktober. Om ingen annan nappar så hjälper jag dig gärna att ta hand om din bonusnatt mry :)

Tack för din bokning!
Härmed bekräftas ditt köp till förhandsvisningen av Snabba Cash Livet Deluxe.

1000 SJ-priopoäng per biljett. Bra värde med andra ord (ca 10 öre per poäng). Kan beställa max sex biljetter per person. Förhandsvisningen sker i Göreborg och i Stockholm måndagen den 26 Augusti.

Last edited:
Toppen