Senaste nytt

Curve betalkort

Kom inte Google Pay till Revolut innan Apple Pay? Hyfsad säker på det.
Jag hade för mig det var tvärt om men de than vara dåligt minne. De två är fortsatt de enda kort jag har som faktiskt fungerar i Google Pay så tummen upp till både curve och revolut :)

(dessutom funkar curve genom Google pay i Ventra i Chicago vilket fysiska korten på curve, revolut *och* sas mastercard inte gör. Däremot gör Amex det direkt med kortet. End of off topic)

Mitt Curve kort verkar ha kommit bort på posten, supertrevlig kundtjänst lovade att dom skulle skicka ett nytt. Fördelen med ett kort som inte är ett kort :)

OT: Fungerade fint att koppla mitt Revolt till Singapores tunnelbana och blippa i slutet på förra året.

Jag tänker främst på eventuella reklamationer osv., där jag fått för mig att det i alla fall i teorin är enklare att reklamera gentemot ett kreditkort än Curve som väl är ett debetkort på pappret? Jag har tidigare dragit Curve hela tiden istället för mitt SAS MC, men har nu slutat med det på grund av just den här anledningen - alltså om jag kommer behöva reklamera ett köp någon gång, eller om försäkringar etc. ska gälla fullt ut.

Jag har tänkt liknande. Så för inköp där jag värderar ett korts försäkring högt kör jag inte via Curve utan via kortet direkt.

Om något händer är det tillräckligt jobbigt ändå -- utan att blanda in två kortutgivare...

Bara jag som haft strul att lägga in mitt Revolut VISA till Curve? Kommer bara 1 pund reservation men där är inte koden utskriven som man behöver. Testat vid några tillfällen. Hade lite samma strul med mitt Swedbank Platinum men till sist drogs rätt reservering på typ 1kr där koden var med. Alla andra kort har också funkat som det ska. Revolut är givetvis öppnat för Internetköp o övrigt. Känns som jag gjort något klantigt som jag inte kan komma på, någon idé?

Bara jag som haft strul att lägga in mitt Revolut VISA till Curve? Kommer bara 1 pund reservation men där är inte koden utskriven som man behöver. Testat vid några tillfällen. Hade lite samma strul med mitt Swedbank Platinum men till sist drogs rätt reservering på typ 1kr där koden var med. Alla andra kort har också funkat som det ska. Revolut är givetvis öppnat för Internetköp o övrigt. Känns som jag gjort något klantigt som jag inte kan komma på, någon idé?
Vet ej om det hjälper, men ibland måste man vänta tills köpet har gått igenom innan man ser texten.

Nu lyckades jag lägga till Apple Pay lite tidigare men nu är det äntligen lanserat officiellt och troligen tillgängligt för alla oss Curvare. Fantastiskt att ha samtliga mina kort i min Apple watch numera! :)

Curve.PNG

Toppen