Har läst igenom exakt hela tråden idag, så först och främst - bra krigat till alla er som varit med från början! Jan-Feb 2019 verkar ha varit en intensiv Curve-månad för vissa (500 inlägg i jan, 300 inlägg i feb?? crazy).

Tack för mycket matnyttigt längst med vägen.
En sak har jag dock inte helt fått klarhet i, gällande fördelen med Curve Black jmf Curve Blue. Villkoren har väl också uppdaterats en del längst med vägen, vilket också gjort vissa tidiga inlägg inaktuella nu.
Min slutsats är att det är framförallt spend-nivåerna för köp (500€/mån) samt uttag (200€/mån) som skiljer Blue och Black (utöver cashback-funktionen, men tveksamt om jag är flitig nog att använda det rejält). Jag har därför beställt ett Curve blue.
Mitt resemönster är så att jag ganska sällan betalar stora transaktioner utomlands, hotell och annat betalas på förhand via typ Hotels.com och dylikt. Därmed är det mest restaurangnotor, taxis etc som gör att jag bedömer att jag nog ofta hamnar under 500€/mån gränsen på köp. Återigen, gällande cash tar jag ut det utomlands mest för dricks, gatumarknad etc, så ofta klarar jag mig på 200€/mån här med (även om den kan bli tight i vissa länder). Går jag över gränserna, så får jag väl helt enkelt använda ett vanligt kort - men hursom helst så tror jag inte att jag kan spara in kortavgiften att ha Curve Black.
Missar jag nån större "unique selling point" här? Många här i tråden snackar ju om Curve Black Legacy och liknande, men jag antar att ni alla var pigga nog att gå med i början eller vid bra tillfälliga erbjudanden.