Senaste nytt

Curve betalkort

Någon som har koll på hur det går med Amexkompabilitet? Har precis börjat sätta mig in i Curve och kommer det att funka med Amex igen så är det ju en riktigt attraktiv produkt med ”fria” uttag, inget valutapåslag och om jag förstått rätt betraktas kontantuttag som köp vilket då även det ger poäng

AMEX-spåret att att betrakta som dött.

Ok, har följande uppsättning väldigt basic uppsättning. Amex premium, SAS EB MC samt ett vanligt debet MC (som i princip aldrig används)
Skulle ni ändå rekomendera Curve och isf varför?

Fridens

Ok, har följande uppsättning väldigt basic uppsättning. Amex premium, SAS EB MC samt ett vanligt debet MC (som i princip aldrig används)

Fridens

Jo, synd att det inte funkar med Curve. Dock förståeligt från AMEX-sida... Gör det lättare att öka spend exv..

Curve skulle du kunna ha för utomlandsvistelser, då man generellt slipper valutaväxling.

Fridens
Absolut. Lägg till både ditt debet-MC och SAS-MC i Curve. Inför dubblapoäng-helger byter du till att debitera allt på ditt debet-MC via Curve, sedan när det är dubblapoängperiod så gör du ”Go Back In Time” till ditt SAS MC.

Själv nyttjar jag det mest för att spara in på växlingspåslag vid köp utomlands, och för att kunna ta ut en mindre mängd kontanter då sådana krävs i vissa länder... har inte kört GBIT själv ännu, men @M.K gör det ofta vad jag förstått...

Absolut. Lägg till både ditt debet-MC och SAS-MC i Curve. Inför dubblapoäng-helger byter du till att debitera allt på ditt debet-MC via Curve, sedan när det är dubblapoängperiod så gör du ”Go Back In Time” till ditt SAS MC.

Själv nyttjar jag det mest för att spara in på växlingspåslag vid köp utomlands, och för att kunna ta ut en mindre mängd kontanter då sådana krävs i vissa länder... har inte kört GBIT själv ännu, men @M.K gör det ofta vad jag förstått...

Ok, men varför inte alltid köra SAS MC som underliggande då?

Det gör du normalt sett, ja. Men om du byter kort ca 2 veckor innan poänghelgen så kan du byta vilket kort som debiterats under poänghelgen.. och på den nya underliggande transaktionen får du då dubbla poäng (eller vad det är för kampanj).

Därför att man med Go Back In Time funktionen kan flytta transaktioner från ett underliggande kort till ett annat. Du kan bara flytta en transaktion EN gång.

När det är dubbla poäng kampanjer kan du alltså ”få in” 14 dagars föregående användning från ditt debitkort in på SAS Mastercard som om transaktionen gjordes idag och därmed få dubbla poäng på alltihop!

Som Sherlock Holmes sade:
Elementärt, min käre Watson!

Därför att man med Go Back In Time funktionen kan flytta transaktioner från ett underliggande kort till ett annat. Du kan bara flytta en transaktion EN gång.

När det är dubbla poäng kampanjer kan du alltså ”få in” 14 dagars föregående användning från ditt debitkort in på SAS Mastercard som om transaktionen gjordes idag och därmed få dubbla poäng på alltihop!

Som Sherlock Holmes sade:
Elementärt, min käre Watson!

Äntligen fattar jag, tror jag....

inför dubbla poäng kampanjer, 2 veckor innan närmare bestämt, ska jag nyttja mitt debit så mycket det bara går för att när den magiska helgen infaller köra en gbit och få dubbla poäng på hela beloppet som använts dessa 14 dagar. Hade jag kört med mitt SAS MC veckorna innan hade jag inte kunnat nyttja detta då man inte kan flytta pengarna mer än en gång.

Äntligen fattar jag, tror jag....
Välkommen till forumet!

Du har förstått rätt, poletten har trillat ned. :)

En ganska trevlig sak häromkring är att kunna få hjälp. Om du tycker att någon har varit hjälpsam eller om du generellt håller med om något som skrivs är det en trevlig gest att klicka på gilla-knappen under respektive inlägg. Det går att ångra sig i efterhand, om man råkat trycka fel och trots allt inte gillar ett visst inlägg.

Toppen