Senaste nytt

Curve betalkort

En liten fråga om GBIT. Hur lång tid brukar det ta tills det första kortet är krediterat? Flyttade några transaktioner från mitt SAS MC igår till ett annat kort men kan inte se att SAS MC är krediterat däremot är det draget på det nya kortet.

Tar minst några dagar för både Revolut och SAS MC att kreditera. Du hinner oavsett innan fakturering denna månad.

Kört mycket GBIT. Det hade varit snyggt att flytta köp till en ny faktureringsperiod på annat kreditkort, men fortsatt inte lyckats med detta. Jag har dock timat två dubbla poäng kampanjer hitills.

Curve har verkligen gjort skillnad i år. :)

Vilka begränsningar har GBIT förutom valutan (och 2v-perioden)?

Försöker flytta trx från SAS Travel Wallet till Nordic Choice MC, men får bara ’not allowed’.
Båda är inställda med SEK, så jag fattar inte varför det inte går. Är det en bug eller är det nått annat krav som måste uppfyllas?

Vilka begränsningar har GBIT förutom valutan (och 2v-perioden)?

Försöker flytta trx från SAS Travel Wallet till Nordic Choice MC, men får bara ’not allowed’.
Båda är inställda med SEK, så jag fattar inte varför det inte går. Är det en bug eller är det nått annat krav som måste uppfyllas?
Har du nått gränsen för kontant-uttag på ditt NC-kort? Som jag förstår det slår den gränsen till oavsett vem som debiterar "kontant-uttaget".

Har du nått gränsen för kontant-uttag på ditt NC-kort? Som jag förstår det slår den gränsen till oavsett vem som debiterar "kontant-uttaget".
Trx från Curve går väl som vanliga köp som jag förstår det (de säger iaf att de vidarebefordrar MCC-koden rakt av till det underliggande kortet). Men GBIT kanske inte gör det? Isåfall kan det nog vara den gränsen som ställer till det.

Ah, du har nog rätt.
Och transaktionerna är slutförda (dvs inte pending)? För man får även det felmeddelandet om man försöker på en "pending")

Ah, du har nog rätt.
Och transaktionerna är slutförda (dvs inte pending)? För man får även det felmeddelandet om man försöker på en "pending")
Ja, de är slutförda. Helt vanliga trx gjorda på ett kort som ska flyttas till ett annat. Har mailat detaljer till Curve's support, men än så länge ingen respons förutom det inledande "vänligen skicka detaljer".

Toppen