Senaste nytt

Curve betalkort

Nej, det står så här: "No need to order a new card – you can keep the one you have already"
Det stod det i mitt första mail men sedan blev det nytt enligt andra mallet.

Gick utmärkt att väja cashback leverantörer mot gamla kortet efter ändringen. Däremot levereras ingen faktiskt cashback,trots att det står att det ska göra det.

Tyvärr känns den typen av dålig koll lite som deras grej nuförtiden.

Denna option (PayPal) såg jag idag när jag dammade av Curve-appen för att lägga till ett nytt kort. Och jag är inte UK-baserad. Kanske kan vara användbart för någon.

(Även Diners och Discovery fanns som option)
Nä funka inte. Hade varit spännande annars, host host, fightclub rule nr 1
41c48fedaa06bffcee36e2b2f8983140.jpg

Är det någon som upplever att Curve fortfarande inte fixat sina "smart rules"? T.ex. köp över belopp X kr ska dras från kort B istället för A som är default.
Där X definieras i SEK men appliceras i verkligheten som GBP eller något annat...

Är det någon som upplever att Curve fortfarande inte fixat sina "smart rules"? T.ex. köp över belopp X kr ska dras från kort B istället för A som är default.
Där X definieras i SEK men appliceras i verkligheten som GBP eller något annat...

Ja, prøvde meg igjen på SmartRulea tidligere i sommer, men det virket nesten vilkårlig hvilke som ble brukt. Har gitt opp Smart Rule.

• Gilla
Reactions: ekf
Jag hade det att fungera ungefärligt när jag satte regler som om det var EUR eller GBP. Så typ om jag ville ha värdet 100Sek så satte jag 10 .

Om jag minns rätt var det mer likt EUR än GBP.

Det var också otydligt hur tex tecknet "<" ska tolkas. För mig är det "mindre än" men curve har någon bakvänd presentation där det i praktiken betyder "större än", typ
(Kan inte beskriva problemet bättre utan att gå in och kolla i gränssnittet och jag pallar inte med att ens se skiten igen)

Men jag har också gett upp på regler. Det jag vill styra på finns inte och det som finns fungerar bara sådär. (Klassisk curve funktion...)

• Gilla
Reactions: ekf
Fick precis ett mail från curve. Som vanligt en del snömos, men det verkar iaf som de ska ta bort weekend fees för "X" och uppåt.

What's new?​

1. Much higher fee-free spending allowance abroad (see table below).
  2. No more weekend FX fees in any currency.
  3. €100K/year fee-free allowance on Curve Metal becomes €100K per month!
  4. Coming Soon: 1% additional cashback on international spend outside the UK & Europe.

Your new and improved travel benefits:​

Curve XCurve BlackCurve Metal
OldNewOldNewOldNew
Fee-free spending (per month)€1,000€3,333€2,000€50,000Unlimited*€100,000
Weekend Fees1%0%1%0%1%0%
Cashback for International Spend Coming Soon0%1%0%1%0%1%
FX Fee Above Fee Free Allowance2.5%1%2.5%1%2.5%1%

*Reminder that this used to be subject to a fair use policy of €100,000 per year!

Om det betyder att de smyger in sämre växelkurser återstår väl att se.

Jag hade det att fungera ungefärligt när jag satte regler som om det var EUR eller GBP. Så typ om jag ville ha värdet 100Sek så satte jag 10 .
Vetifasen vad jag gör för fel. Satte till sist belopp över 10 kr till kort B. Har gjort flera köp idag på flera hundra kronor som fortfarande debiteras kort A…

Nåja, det kanske kan kvitta att jag inte kan superoptimera för tillfället…

Toppen