Senaste nytt

Curve betalkort

Är nog många som jag som inte använder curve lika aktivt nu.

Jag har igår och idag blivit falsk debiterad över 90 transaktioner på ca 100 sek per gång.
Allt är blockerat och anmält.
Men ta en koll på erat kort, jag har känslan att någon har fått tag o kortuppgifterna.

För info, Curve kundtjänst fixade det hela på fredagen, inom 24h började dom skicka tillbaka alla 90 transaktioner.
Bra gjort Curve, snabbt hanterat.

Nu e det nästa lite komiskt att se hur dom fortfarande försöker dra fusk debiteringar, du byter även företagutan lycka
:D

Screenshot_2024-06-23-02-48-33-16_442f0af6597904d749f2175bb8fe4061.jpg

Har nu försökt avsluta mitt kort i flera månader, men curve fortsätter att dra månadsavgift för mitt kort.
Har gjort flera ärenden på appen men ingen hör av sig och avslutar mitt kort.
Nån som har ett tips hur man kan få ett avslut från Curve.

Går du in via "manage my subscription" eller går du till "cancel my account"?

Via den första kan du ju nedgradera till en gratis prenumeration, och där svarade de iaf mig väldigt snabbt förra året.

Går du in via "manage my subscription" eller går du till "cancel my account"?

Vi den första kan du ju nedgradera till en gratis prenumeration, och där svarade de iaf mig väldigt snabbt förra året.
Ja, jag nergraderade mig till curve lite. Har återigen gjort ett ärende för att avsluta mitt konto. Får se om de hör av sig denna gång. Har gjort samma procedur tre gånger nu.
Är ju konstigt att man inte bara kan avsluta sitt konto på ett enklare sätt.
Ska se om jag kan lägga in ett virtuellt kort som de inte kan dra pengar på.
Annars får jag väl kontakta min bank och se ifall de kan spärra dem på något sätt.

Ja, jag nergraderade mig till curve lite. Har återigen gjort ett ärende för att avsluta mitt konto. Får se om de hör av sig denna gång. Har gjort samma procedur tre gånger nu.
Är ju konstigt att man inte bara kan avsluta sitt konto på ett enklare sätt.
Ska se om jag kan lägga in ett virtuellt kort som de inte kan dra pengar på.
Annars får jag väl kontakta min bank och se ifall de kan spärra dem på något sätt.
Nu kanske jag har lyckats, la in ett virtuellt kort som de ska dra månadsavgiften på och då kunde jag radera mitt andra kort i curve som de tagit pengar ifrån.
Sen spärrade jag det viruella kortet.
Får hoppas att detta fungerar nu.

Nu kanske jag har lyckats, la in ett virtuellt kort som de ska dra månadsavgiften på och då kunde jag radera mitt andra kort i curve som de tagit pengar ifrån.
Sen spärrade jag det viruella kortet.
Får hoppas att detta fungerar nu.
Sånt här beteende från kortföretag är så drygt och det borde vara självklart att man när som helst (inom ramen för det avtal man har valt) kan säga upp kortet utan att behöva leta smygvägar. Bra kämpat!

OT, men visst hade det varit bra om det hade gått att se alla (aktiva och inaktiva) godkännanden för återkommande dragningar från ens kort hos kortutgivaren… Och en möjlighet att dra tillbaka sådana godkännanden utan att ringa kundtjänst.

Toppen