Senaste nytt

Curve betalkort

Lasse Kongo

Medlem
Tänkte för första gången försöka hålla nere avgifterna när jag tar ut pengar utomlands.
Har ett Norwegian som är gratis att ta ut pengar med men tjänar då inga EB poäng.
Om man tar ut pengar med sitt curve med SAS MC som underliggande kort betalar jag ingen avgift på mitt MC kort men det blir avgift på curve kortet el?
Går det att på nåt sätt ta ut pengar och tjäna EB poäng utan att betala avgift?
 

mha321

Medlem
Tänkte för förrsta gången försöka hålla nere avgifterna när jag tar ut pengar utomlands.
Har ett Norwegian som är gratis att ta ut pengar med men tjänar då inga EB poäng.
Om man tar ut pengar med sitt curve med SAS MC som underliggande kort betalar jag ingen avgift på mitt MC kort men det blir avgift på curve kortet el?
Går det att på nåt sätt ta ut pengar och tjäna EB poäng utan att betala avgift?
Beror på vilket curve du har. Med alla utom standard kan du ta ut en viss mängd utan avgift på veckodagar. Hur mycket det är beror på vilket kort du har.
 
Men köp med SAS MC utomlands ger väl 0,15 i vanliga fall? Och om det är dubbelhelg hemma så borde jag väl få min 0,2 om man inte kan flytta beloppen i inköpsvalutan (SGD)?
Förutsatt med MC Premium är det väl:
0,15 i SEK;
0,20 i utländsk valuta;
0,25 på flygbiljetter från SAS

Så om du köper med MC när du är utomlands får du alltid 0,2 och sen 0,4 på kommande x2-helg :)
 

Emil123

Medlem
Uppgraderade till black pga gbit, fått kortet och aktiverat det osv. Men fick problem nu med GBIT efter 3 transaktioner, någon som haft liknande när ni uppgraderat?
Edit: Funkar bra nu!
 
Last edited:
Stött på problem med Curve. Har gjort GBIT på några transaktioner under morgonen och får nu plötsligt upp detta meddelande när jag försöker, har försökt med flera olika transaktioner men det är samma meddelande. Har Curve black och köpen är gjorda mellan 2-14 dagar sedan. Någon annan som stött på samma problem?
IMG_3825.jpeg
 
Stött på problem med Curve. Har gjort GBIT på några transaktioner under morgonen och får nu plötsligt upp detta meddelande när jag försöker, har försökt med flera olika transaktioner men det är samma meddelande. Har Curve black och köpen är gjorda mellan 2-14 dagar sedan. Någon annan som stött på samma problem? Visa bifogad bild 147949

Inte ett problem med att du har någon begränsning av hur många du kan göra?
 
Inte ett problem med att du har någon begränsning av hur många du kan göra?
På black skall det vara unlimited. Det har dock funkat nu, det verkar som köp där betalningen gått genom klarna med betalning med Curve inte går att göra GBIT på. Det var flera sådana jag försökte med. Även en transaktion med Lufthansa strular. Vet inte varför och givit upp dom nu, Curves support lär väl inte svara innan helgen är slut ändå
 

matado

Medlem
Kan man koppla även ett SAS Mastercard Pointearner kort till Curve?
Då skulle man kunna ha vanliga SAS Mastercard som default kort i Curve, sedan flytta över med GBIT till Pointearner kortet när det är dubbla poäng helger.
 

eddo

Medlem
Kan man koppla även ett SAS Mastercard Pointearner kort till Curve?
Då skulle man kunna ha vanliga SAS Mastercard som default kort i Curve, sedan flytta över med GBIT till Pointearner kortet när det är dubbla poäng helger.
Nej det fungerar inte.
Edit: eller för att vara extra tydlig, det kanske går att lägga in båda korten och köra GBIT, men du kommer inte tjäna på det (dvs inga dubbla poäng).
 
Toppen