Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
Häromdagen försökte jag nedgradera från metall till black. Man kan inte göra det i appen, utan måste chatta om det.
Jag blev erbjuden en liten rabatt plus löfte om "nya spännande tjänster och partners på G". I dag kom info om ändringar, om det är så mycket nytt spännande låter jag vara osagt.

Curve marknadsför det som dubbel-cashback men vad de dubblar är antalet val man har...
Curve Black customers can earn 1% cashback from 6 retailers of their choice.
Curve Metal customers can earn 1% cashback from 12 retailers of their choice.
In January 2024, you can choose your new set of cashback retailers. This is a great chance to change your current retailers if you want to switch things up.

We’ve also added hundreds of new retailers across the UK and Europe to maximise your cashback and we’re working on expanding rewards further in the coming weeks – watch this space.


Samtidigt tar de bort försäkringen så det hela är ju en försämring av kortet..
As of 31 December 2023, you will no longer be insured under your Curve premium plan. Our insurance partner AXA will continue to service all eligible claims for incidents preceding this date, as long as they are submitted in accordance with the applicable insurance terms and conditions.
 

imartin

Medlem
Häromdagen försökte jag nedgradera från metall till black. Man kan inte göra det i appen, utan måste chatta om det.
Jag blev erbjuden en liten rabatt plus löfte om "nya spännande tjänster och partners på G". I dag kom info om ändringar, om det är så mycket nytt spännande låter jag vara osagt.

Curve marknadsför det som dubbel-cashback men vad de dubblar är antalet val man har...




Samtidigt tar de bort försäkringen så det hela är ju en försämring av kortet..

Japp inte nöjd med det heller. Prishöjning och samtidigt tar man bort en tjänst som hade kunnat ge värde.
Å andra sidan stämmer det ju att man ofta har försäkringskydd redan. Och den där cashbacken kan vara av nytta så länge man hittar tillräckligt med butiker som är relevant för en. Tror nog att jag tjänar runt 30kr/mån genom cashback, så det är iaf en liten del av avgiften som man får tillbaka.

Men hur som så har jag Curve Metal egentligen bara för an enda grej: GBITs 120 dagar bakåt. Så jag kommer nog inte kunna rösta med fötterna
 

Jannes

Medlem
Men Curve har skickat information om att nya villkor gäller från 14:e november. Dessa träder rimligtvis ikraft - ej beroende på att du accepterar dem (alternativet är såklart att säga upp Curve om man inte accepterar de nya villkoren. Själv har jag nedgraderat....)
Jag hade helt glömt denna försämring för X, och fick igenom minst ett dussin GBIT på SAS MC dubbelhelgen. Någon annan som märkte samma?
Går jag in i appen så säger den rakt ut att jag är begränsad till 3 GBITs... (ja, inte tala högt etc men vill gärna veta med säkerhet inför nästa dubbelhelg vad som gäller).
 
D

Deleted member 53670

Guest
Jag hade helt glömt denna försämring för X, och fick igenom minst ett dussin GBIT på SAS MC dubbelhelgen. Någon annan som märkte samma?
Går jag in i appen så säger den rakt ut att jag är begränsad till 3 GBITs... (ja, inte tala högt etc men vill gärna veta med säkerhet inför nästa dubbelhelg vad som gäller).
Yep, skett en hel del försämringar. Märkte också att FX + kontantuttag minskat en del
 

M.K

Medlem
IMG_0311.jpeg


Knappa 300seketas i cashback denna månad. Synd med försäkringar men trevligt med tre nya köpställen. Nöjd med mina val, frågan är vilka nya som ger mening?

-Hotels,com -30 betalda nätter i år. Kan fort bli 1000seketas i cashback här, men programmet lär snart förstöras även här, lite motivation med spend då.

-Hilton, samma sak här. Fort mycket cashback, men i likhet med Hotels mister vi då reseförsäkringen.

-Choice/Nordic choice ( Strawberry) Tänkbart val men mister alla bokningar under kampanjperioder med NC MC.

-ICA, numera nästan all mathandling där efter Coops förstörda program. Jag kör dock med deras egna kort med Apple pay av flera skäl. ;-) Blir dock fort rejäl cashback här pga inflationen.

-Zupergift alternativ utgår

-Elektronik utgår då allt sådant köps utomlands pga straffskatten här.

-Alternativ 1 hade givetvis varit bolåneräntor om jag får drömma lite, tänk 1% där numera :)

Ett alternativ jag realistiskt hade velat se är restauranger/barer generellt som vissa utländska kort har. Bara 0,5% hade inneburit en stor märkbar intäkt för hushållsekonomin :cool:

Några funderingar ovan, ser fram mot andras tankar, fler val ska tillkomma så alla alternativ är öppna nu.
 
Last edited:

henke12

Medlem
Visa bifogad bild 148049

Knappa 300seketas i cashback denna månad. Synd med försäkringar men trevligt med tre nya köpställen. Nöjd med mina val, frågan är vilka nya som ger mening?

-Hotels,com -30 betalda nätter i år. Kan fort bli 1000seketas i cashback här, men programmet lär snart förstöras även här, lite motivation med spend då.

-Hilton, samma sak här. Fort mycket cashback, men i likhet med Hotels mister vi då reseförsäkringen.

-Choice/Nordic choice ( Strawberry) Tänkbart val men mister alla bokningar under kampanjperioder med NC MC.

-ICA, numera nästan all mathandling där efter Coops förstörda program. Jag kör dock med deras egna kort med Apple pay av flera skäl. ;-) Blir dock fort rejäl cashback här pga inflationen.

-Zupergift alternativ utgår

-Elektronik utgår då allt sådant köps utomlands pga straffskatten här.

-Alternativ 1 hade givetvis varit bolåneräntor om jag får drömma lite, tänk 1% där numera :)

Ett alternativ jag realistiskt hade velat se är restauranger/barer generellt som vissa utländska kort har. Bara 0,5% hade inneburit en stor märkbar intäkt för hushållsekonomin :cool:

Några funderingar ovan, ser fram mot andras tankar, fler val ska tillkomma så alla alternativ är öppna nu.

Hmm, jag kan inte välja någon Cashback-handlare på mitt Legacy Black.
Hade helt glömt av att det fanns!
Ska det vara så för Legacy månne?
 

M.K

Medlem
Jag har haft det hela tiden men vill minnas att det blev tidsbegränsat för senare Legacy medlemmar. Vi early adopters har det fortsatt. Lifetime? Ingen stor sak med bara 1% hos några handlare, men optimering är alltid kul för oss jägare. :)
 
Last edited:
Toppen