Senaste nytt

Curve betalkort

Knappa 300seketas i cashback denna månad. Synd med försäkringar men trevligt med tre nya köpställen. Nöjd med mina val, frågan är vilka nya som ger mening?
...

Några funderingar ovan, ser fram mot andras tankar, fler val ska tillkomma så alla alternativ är öppna nu.
Wow, det är vad jag lyckas dra in på ett år och 6 valda butiker. Där är inga affärer där jag har någon direkt omsättning i (eller så har jag missat något).

Jag har haft det hela tiden men vill minnas att det blev tidsbegränsat för senare Legacy medlemmar. Vi early adopters har det fortsatt. Lifetime? Ingen stor sak med bara 1% hos några handlare, men optimering är alltid kul för oss jägare. :)

Så här har jag på mitt Black Legacy (early adopter)

2679a72168db260e386904842b5b4800.jpg

Last edited:
@intuition ovanligt hög cashback denna månad. Blir lätt så när Apple som ett av mina val släppt nya lurar.

Innan jag startade denna tråd efter en tids användande och testande hade Curve ett annat cashback system. Några fasta handlare, mest i UK, men med högre nivåer. 1% följde sedan med som förmån för oss om jag minns rätt. Längesedan.

Oavsett borde många nyare användare kunna räkna hem Metal med snart hela 12 köpställen. Givetvis beroende av köpmönster och vilka som erbjuds.

Last edited:
@intuition ovanligt hög cashback denna månad. Blir lätt så när Apple som ett av mina val släppt nya lurar.

Innan jag startade denna tråd efter en tids användande och testande hade Curve ett annat cashback system. Några fasta handlare, mest i UK, men med högre nivåer. 1% följde sedan med som förmån för oss om jag minns rätt. Längesedan.

Oavsett borde många nyare användare kunna räkna hem Metal med snart hela 12 köpställen. Givetvis beroende av köpmönster och vilka som erbjuds.

Ja det känns igen från när jag hade cashback som legacy black. Det var svårt att hitta 5 (tror jag det var då?) handlade som man överhuvudtaget använde... Nu finns det ju lite fler, till och med ICA och Willys...

Samtidigt måste man ju flytta en del som idag går på amex dit om man skulle försöka tjäna in avgiften på cashback. Och ett problem är ju att när man väl bytt bort från legacy black kan man inte byta tillbaka. Och gratis är väldigt gott...

Visa bifogad bild 148049

Knappa 300seketas i cashback denna månad. Synd med försäkringar men trevligt med tre nya köpställen. Nöjd med mina val, frågan är vilka nya som ger mening?

-Hotels,com -30 betalda nätter i år. Kan fort bli 1000seketas i cashback här, men programmet lär snart förstöras även här, lite motivation med spend då.

-Hilton, samma sak här. Fort mycket cashback, men i likhet med Hotels mister vi då reseförsäkringen.

-Choice/Nordic choice ( Strawberry) Tänkbart val men mister alla bokningar under kampanjperioder med NC MC.

-ICA, numera nästan all mathandling där efter Coops förstörda program. Jag kör dock med deras egna kort med Apple pay av flera skäl. ;-) Blir dock fort rejäl cashback här pga inflationen.

-Zupergift alternativ utgår

-Elektronik utgår då allt sådant köps utomlands pga straffskatten här.

-Alternativ 1 hade givetvis varit bolåneräntor om jag får drömma lite, tänk 1% där numera :)

Ett alternativ jag realistiskt hade velat se är restauranger/barer generellt som vissa utländska kort har. Bara 0,5% hade inneburit en stor märkbar intäkt för hushållsekonomin :cool:

Några funderingar ovan, ser fram mot andras tankar, fler val ska tillkomma så alla alternativ är öppna nu.
Imponerande! Och en bra inspiration att satsa mer systematiskt på cashback.

Blev förvånad nyss när jag fick cashback för ChatGPT prenumerationen som jag köpte på iOS. Eftersom jag hade valt Apple som en av mina 6 cashback-"butiker" (och hade helt glömt det).

Får se om de lägger till några fler attraktiva butiker nu i januari, när man kan göra sina cashback-val på nytt. Vore t.ex. härligt med SAS.

@imartin Apple är ett suveränt val, jag lägger mycket spend där. Säkert fler prenumerationer, streaming etc du kan flytta till appstore. :)
Dock ska man vara noggrann med prissättningen. Ofta kan AppStore-prenumerationerna vara dyrare än de man får direkt från tjänsten, för att täcka den 30%:iga Apple-skatten. Har sett e-tidningar gå för ~120kr på hemsidan och 199kr i appen. För exakt samma tjänst. Inte värt det för lite cashback, utan ta istället lägre cash-up-front.

Ibland får man lära sig sen hårda vägen... Är det så att om en handlare delkrediterat en transaktion så går det inte att göra GBIT på resterande belopp av ursprungstransaktionen?

Har en handlare som delkrediterat pga. att en vara var slut, och nu står det att det får ej att göra GBIT.

Toppen