Senaste nytt

Curve betalkort

matado

Medlem
Borde synas mer den 10/11 då de nya villkoren ska träda i kraft.

Är det någon som har provat fler än 3 Go Back in Time med Curve X sedan nya villkoren ändrades?
Lite rädd för att det endast går att göra 3st nu kommande dubbel MC SAS poäng helg, fast man aktivt inte accepterat några nya villkor vad jag vet.

"

How long can I Go Back in Time?​

November 15 2023 12:51pm
Want to Go Back in Time?

Here's a breakdown of how many times you can use our Go Back in Time featured based on your subscription tier:

  • Curve free tier - Go Back in Time on 3 transactions up to 30 days old per 30-day rolling period
  • Curve X - Go Back in Time on 3 transactions up to 60 days old per 30-day rolling period
  • Curve Black - Unlimited Go Back in Time on transactions up to 90 days old
  • Curve Metal - Unlimited Go Back in Time on transactions up to 120 days old
"
 

Jean-Pierre

Medlem
Är det någon som har provat fler än 3 Go Back in Time med Curve X sedan nya villkoren ändrades?
Lite rädd för att det endast går att göra 3st nu kommande dubbel MC SAS poäng helg, fast man aktivt inte accepterat några nya villkor vad jag vet.
Men Curve har skickat information om att nya villkor gäller från 14:e november. Dessa träder rimligtvis ikraft - ej beroende på att du accepterar dem (alternativet är såklart att säga upp Curve om man inte accepterar de nya villkoren. Själv har jag nedgraderat....)
 

tobo

Medlem
En fråga nu inför BF och dubbla poäng på MC. Jag har ett debit (SEK) som jag handlar på inför poängweekend istället för mitt MC SAS (SEK) som jag använder i vanliga fall. Om jag nu tänker använda GBIT från debit till MC när det är dubbla poäng, är jag förtjänt av att ändra till exempelvis Euro på MC SAS innan flytterna så att jag får utländsk valuta och därmed mer poäng vid flytt av köpen eller tänker jag fel?
 

mha321

Medlem
En fråga nu inför BF och dubbla poäng på MC. Jag har ett debit (SEK) som jag handlar på inför poängweekend istället för mitt MC SAS (SEK) som jag använder i vanliga fall. Om jag nu tänker använda GBIT från debit till MC när det är dubbla poäng, är jag förtjänt av att ändra till exempelvis Euro på MC SAS innan flytterna så att jag får utländsk valuta och därmed mer poäng vid flytt av köpen eller tänker jag fel?
Du kan inte byta valuta i en Gbit. Så vill du göra det du förslår så måste du ändra valutan på det underliggande debit kortet i förberedande syfte.

Du får fler poäng om du kör över transakrionen i euro. De flesta anser mig att avgiften är högre än vad de poängen är värda. Men det är såklart en personlig prioritering, hur mycket man är villig att betala för dem.

Du tar dessutom en valutarisk, beroende på hur ditt underliggande kort hanterar refunds i annan valuta.
 
En fråga nu inför BF och dubbla poäng på MC. Jag har ett debit (SEK) som jag handlar på inför poängweekend istället för mitt MC SAS (SEK) som jag använder i vanliga fall. Om jag nu tänker använda GBIT från debit till MC när det är dubbla poäng, är jag förtjänt av att ändra till exempelvis Euro på MC SAS innan flytterna så att jag får utländsk valuta och därmed mer poäng vid flytt av köpen eller tänker jag fel?

Vad betyder BF i sammanhanget? (Förutom beräknad förlossning)
 

tobo

Medlem
Du kan inte byta valuta i en Gbit. Så vill du göra det du förslår så måste du ändra valutan på det underliggande debit kortet i förberedande syfte.

Du får fler poäng om du kör över transakrionen i euro. De flesta anser mig att avgiften är högre än vad de poängen är värda. Men det är såklart en personlig prioritering, hur mycket man är villig att betala för dem.

Du tar dessutom en valutarisk, beroende på hur ditt underliggande kort hanterar refunds i annan valuta.
Ahhh, första transaktionen styr, tack för förtydligandet. Jag låter det ligga kvar som SEK på båda och är glad för dubbla poäng iaf :)

Ännu en fråga. När priser är i SEK och korten är i SEK, finns det då någon gräns för inköp genom Curve? Om man exempelvis kör standard finns ju en gräns på 250£ för rullande 30 dagar "Access to fair FX rates" men om jag tolkar det kickar denna enbart in om man gör valutaväxling? Dvs, kör man samma valuta på betalning och kort så är det fritt fram?
 
Toppen