Du får inget nytt kort. Det är bara tjänsten som ändras.Doctor-X skrev:Någon som vet vad som gäller om man nedgraderar från Curve X till Strandad måste man betala 5.99€ för att få ett nytt kort?Klicka för att utvidga...
Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.JanneB skrev:Jag vill varna för Curves hantering av okända transaktioner. Härom veckan vaknade jag upp med pushnotiser från Curve, flera dragningar varav enbart en krävt godkännande och inte gått genom. Fem andra transaktioner har gått genom utan mitt godkännande och över 20000 SEK är borta.Visa bifogad bild 146676Till att börja med är det mycket lång svarstid på supporten, de svarar typ var fjärde dag. Det enda de säger till mig är att de ser att min telefon har varit "aktiv" samtidigt som transaktionerna vilket är helt omöjligt för jag sov och var ensam. Jag tolkar det som att de anklagar mig för att ha godkänt dessa, vilket de borde se i systemet att jag inte har gjort.Hi JanneB,Thanks for your response and I'm sorry to hear that there is an unrecognised transaction on your account. We can see that your Iphone was active just prior to the transactions taking place. Can you please provide explanation for this ? I apologize for any inconvenience this may cause, and if you have any questions about this at all, please feel free to reach out to us.Hi!Not sure what you mean by active but no, I was asleep from about 1am and the transactions start at 3:29. Also there seems to have been an attempt at a ATM i London so not sure what you are alluding to. See attached picture.Thank you for your reply.By active, I mean that you were using your Curve app just one minute prior to the transactions starting. Please see the attached screenshot of this in our systems. Please note that the hour discrepancy is due to the timezone difference between the UK and Sweden. Can you please explain why you were active in the app before the transactions took place?Någon screenshot fanns inte bifogad. Jag kommer självklart inte använda Curve mer och tänker att det kan vara bra för andra att veta hur sådant här hanteras. Tar gärna mot förslag på vad jag kan göra mer, prata med utgivaren av det underliggande kortet? Försäkringsbolaget?Klicka för att utvidga...
Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?JanneB skrev:Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.Klicka för att utvidga...
JanneB skrev:Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.Klicka för att utvidga...
Håller med @mha321. Mer än 2 veckor och inget svar från Curve på fraudulent transactions. För dåligt.mha321 skrev:Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?Klicka för att utvidga...
Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.mha321 skrev:Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?Klicka för att utvidga...
Av nyfikenhet, vad var det för underliggande SEB kort - var det deras vanliga SEB-debit mot bankkontot, eller ett av Eurobonus-korten? (Eller något annat partner-kort)JanneB skrev:Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.Klicka för att utvidga...
JanneB skrev:Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.Klicka för att utvidga...
Ett vanligt debitmha321 skrev:Av nyfikenhet, vad var det för underliggande SEB kort - var det deras vanliga SEB-debit mot bankkontot, eller ett av Eurobonus-korten? (Eller något annat partner-kort)Klicka för att utvidga...
BJi skrev:Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?Klicka för att utvidga...
Jag fick precis mail att Metal höjs:BJi skrev:Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?Klicka för att utvidga...
Doctor-X skrev:Skickade ett meddelande via appen förra måndagen har inte hört något än.En av mina GBIT transaktioner under x2-helgen med endast delvis återbetald på det underliggande debitkortet, men fullt debiterad på SAS MC.Då jag inte hört något skickade jag även ett Mail till deras support i fredags, men även där total tystnad. Att lita på Curve som reseförsäkring eller de telefonförsäkring de erbjuder känns svajjigt, tacka vet jag AmEx!Någon som har fått återkoppling som vet hur många dagar som är standard? De skriver ju själva 3-5d, men verkar inte riktigt gälla.Klicka för att utvidga...
Ja. En transaktion som alltså redan blivit för gammal för att gbittas, kan åter hamna inom gbit-fönstret om man uppgraderar.Doctor-X skrev:Gissar att denna frågan besvarats, men hittar inte något säkert svar när jag sökt;Om man uppgraderar från Curve X till Black eller Metal, kan man göra GBIT på de transaktioner som man har gjort med sitt Curve X?Klicka för att utvidga...