Curve betalkort

Någon som vet vad som gäller om man nedgraderar från Curve X till Strandad måste man betala 5.99€ för att få ett nytt kort?

Que?!

Transaktioner via curve listas plötsligt som utförda i Dublin, dvs inte längre i Vilnius. Det kanske var en del av den senaste ändringen av vilkor, men jag har missat det helt. Det kanske inte har någon praktisk betydelse, men har deras banklicens flyttat till Irland?

ska%CC%88rmavbild-2023-10-28-kl-12-08-jpg.147190

Jag får tekniskt fel vid användning av Google Wallet med curvekortet (std) registrerat som betalkort.

Curve kortet fungerade att betala med.

Är det något känt problem med google wallet?

Går det att få igång det på något sätt?

Underliggande kreditkort har inte stöd för google wallet men Curve har ju vilket borde räcka.

JanneB skrev:Jag vill varna för Curves hantering av okända transaktioner. Härom veckan vaknade jag upp med pushnotiser från Curve, flera dragningar varav enbart en krävt godkännande och inte gått genom. Fem andra transaktioner har gått genom utan mitt godkännande och över 20000 SEK är borta.Visa bifogad bild 146676Till att börja med är det mycket lång svarstid på supporten, de svarar typ var fjärde dag. Det enda de säger till mig är att de ser att min telefon har varit "aktiv" samtidigt som transaktionerna vilket är helt omöjligt för jag sov och var ensam. Jag tolkar det som att de anklagar mig för att ha godkänt dessa, vilket de borde se i systemet att jag inte har gjort.Hi JanneB,Thanks for your response and I'm sorry to hear that there is an unrecognised transaction on your account. We can see that your Iphone was active just prior to the transactions taking place. Can you please provide explanation for this ? I apologize for any inconvenience this may cause, and if you have any questions about this at all, please feel free to reach out to us.Hi!Not sure what you mean by active but no, I was asleep from about 1am and the transactions start at 3:29. Also there seems to have been an attempt at a ATM i London so not sure what you are alluding to. See attached picture.Thank you for your reply.By active, I mean that you were using your Curve app just one minute prior to the transactions starting. Please see the attached screenshot of this in our systems. Please note that the hour discrepancy is due to the timezone difference between the UK and Sweden. Can you please explain why you were active in the app before the transactions took place?Någon screenshot fanns inte bifogad. Jag kommer självklart inte använda Curve mer och tänker att det kan vara bra för andra att veta hur sådant här hanteras. Tar gärna mot förslag på vad jag kan göra mer, prata med utgivaren av det underliggande kortet? Försäkringsbolaget?Klicka för att utvidga...
Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.

JanneB skrev:Inte fått något svar sedan 12/10 och ingen återbetalning. Avråder STARKT från att använda Curve. Det kan bli mycket dyrt.Klicka för att utvidga...

mha321 skrev:Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?Klicka för att utvidga...
Håller med @mha321. Mer än 2 veckor och inget svar från Curve på fraudulent transactions. För dåligt.

Jag skulle skriva till Curve att du nu tyvärr måste gå vidare med underliggande kort. Om du inte får svar från Curve inom 48 h så kommer du att gå vidare med utgivare av underliggande kort. (24 h om du är mycket trött på dom).

mha321 skrev:Dags att fraud-anmäla transaktionerna på underliggande kort då?Klicka för att utvidga...
Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.

JanneB skrev:Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.Klicka för att utvidga...
Av nyfikenhet, vad var det för underliggande SEB kort - var det deras vanliga SEB-debit mot bankkontot, eller ett av Eurobonus-korten? (Eller något annat partner-kort)

JanneB skrev:Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.Klicka för att utvidga...

Jag har funderat på hur det här går till i verkligheten. Delar din oro för hur utgivaren av det underliggande kortet kommer att agera.

Beklagligt att du är försökskanin. Men mycket uppskattat att du delar med dig och håller oss uppdaterade!

Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?

BJi skrev:Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?Klicka för att utvidga...

Borde synas mer den 10/11 då de nya villkoren ska träda i kraft.

Min app aviserar mig fortfarande att de kommer att dra 150€ den 27/11. Det är ju lite udda om de redan bestämt att priserna ska höjas. Jag tycker också det är konstigt tyst (även om jag fick något mail om nya T&C tidigare)

BJi skrev:Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?Klicka för att utvidga...
Jag fick precis mail att Metal höjs:

Lock in the current annual price of €150 a year to save €65 on the new monthly price*.

Current price: €14.99 or €150/year

New price: €17.99 or €179.90/year

*based on monthly payments over 12 months

Doctor-X skrev:Skickade ett meddelande via appen förra måndagen har inte hört något än.En av mina GBIT transaktioner under x2-helgen med endast delvis återbetald på det underliggande debitkortet, men fullt debiterad på SAS MC.Då jag inte hört något skickade jag även ett Mail till deras support i fredags, men även där total tystnad. Att lita på Curve som reseförsäkring eller de telefonförsäkring de erbjuder känns svajjigt, tacka vet jag AmEx!Någon som har fått återkoppling som vet hur många dagar som är standard? De skriver ju själva 3-5d, men verkar inte riktigt gälla.Klicka för att utvidga...

Tänkte återkoppla hur det gick

Efter 12 dagar fick jag svar både via appen och mail (all vidare kontakt sköttes via mail), de löste återbetalningen som fastnat på 3 dagar då det var tvunget att dras till second review.

Gissar att denna frågan besvarats, men hittar inte något säkert svar när jag sökt;

Om man uppgraderar från Curve X till Black eller Metal, kan man göra GBIT på de transaktioner som man har gjort med sitt Curve X?

Doctor-X skrev:Gissar att denna frågan besvarats, men hittar inte något säkert svar när jag sökt;Om man uppgraderar från Curve X till Black eller Metal, kan man göra GBIT på de transaktioner som man har gjort med sitt Curve X?Klicka för att utvidga...
Ja. En transaktion som alltså redan blivit för gammal för att gbittas, kan åter hamna inom gbit-fönstret om man uppgraderar.

Någon som haft problem med att betala från booking.com med Curve? Blir konstant nekat när hotellet försöker dra pengarna... Gissningsvis för att man inte får möjligheten att godkänna?

Back