Senaste nytt

Curve betalkort

hco

Medlem
Japp jag gjorde detta idag. Lite orolig för hur SEB ser på saken när transaktionerna gått via ett annat kort men jag får hävda att ur deras synvinkel är det Curve som gjort de otillbörliga transaktionerna. Återkommer med resultatet, det kan ju vara av intresse för andra. Tyvärr var jag tvungen att spärra det underliggande SEB kortet för att kunna föra fraud-anmälan.

Jag har funderat på hur det här går till i verkligheten. Delar din oro för hur utgivaren av det underliggande kortet kommer att agera.

Beklagligt att du är försökskanin. Men mycket uppskattat att du delar med dig och håller oss uppdaterade!
 

BJi

Medlem
Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?
 

intuition

Medlem
Min app aviserar mig fortfarande att de kommer att dra 150€ den 27/11. Det är ju lite udda om de redan bestämt att priserna ska höjas. Jag tycker också det är konstigt tyst (även om jag fick något mail om nya T&C tidigare)
 
  • Gilla
Reactions: BJi
Har inte fått något mail från Curve om ändring av planer, och ser inte heller någon info via länkar i appen. Är det jag som missar någon informationskanal från dem?
Jag fick precis mail att Metal höjs:

Lock in the current annual price of €150 a year to save €65 on the new monthly price*.

Current price: €14.99 or €150/year
New price: €17.99 or €179.90/year


*based on monthly payments over 12 months
 

Doctor-X

Medlem
Skickade ett meddelande via appen förra måndagen har inte hört något än.

En av mina GBIT transaktioner under x2-helgen med endast delvis återbetald på det underliggande debitkortet, men fullt debiterad på SAS MC.

Då jag inte hört något skickade jag även ett Mail till deras support i fredags, men även där total tystnad. Att lita på Curve som reseförsäkring eller de telefonförsäkring de erbjuder känns svajjigt, tacka vet jag AmEx!

Någon som har fått återkoppling som vet hur många dagar som är standard? De skriver ju själva 3-5d, men verkar inte riktigt gälla.

Tänkte återkoppla hur det gick
Efter 12 dagar fick jag svar både via appen och mail (all vidare kontakt sköttes via mail), de löste återbetalningen som fastnat på 3 dagar då det var tvunget att dras till second review.
 

Doctor-X

Medlem
Gissar att denna frågan besvarats, men hittar inte något säkert svar när jag sökt;
Om man uppgraderar från Curve X till Black eller Metal, kan man göra GBIT på de transaktioner som man har gjort med sitt Curve X?
 

MLC

Medlem
Någon som haft problem med att betala från booking.com med Curve? Blir konstant nekat när hotellet försöker dra pengarna... Gissningsvis för att man inte får möjligheten att godkänna?
 
Toppen