Senaste nytt

Curve betalkort

Idag kom äntligen mitt svarta kort och plånboken efter att supporten meddelade att de var på väg den 22:a.
I appen står det fortfarande att det är ett Curve Blue, ATM-gränsen är 200 GBP men under Cashback visas de 6 st butiker jag valt. Lite smått inkonsekvent.

Kom precis hem igen efter att ha tagit en sväng till Biltema för att testa kortet, körde chip+pin i vanliga kassan och NFC utan pin i kiosken, båda köpen gick bra och syns som reserverade på mitt underliggande kort, men i Curve-appen står det att jag inte gjort några transaktioner - fast ”tillgängligt belopp” har tickat ner med ett gäng GBP. Funkar det så för er andra som provat också?
Nu är ju det ingen bra idé egentligen men om du väljer GBP, räknas det som utlandsköp med SAS MC?

@Christiansson Det kan vara en utmärkt idé att välja annan valuta vid kampanj om du behöver poäng.

Testade NCC MC i december och fick 40p/100sek istället för 20p. Kostnaden var ca 2sek eller 5öre/p.

@ekf Ja ett brittiskt kort så gränserna är alltid i pund. Knappast en nackdel med fallande kronan. Just nu knappt 4800 sek i fri ATM/månad. Kör lite spend först dock innan du maxar gränserna där.

Last edited:
Curve skriver ju att så var fallet i sin egna blogg-post...
Precis, det betyder ju att Curve tog en chansning när de hävdade att AMEX skulle fungera?! Vilket gjorde att deras förespråkare, likt M.K pratade (väldigt) gott om det. Det slutar med att vi andra är besvikna, Curve är glada för de har fått upp medlemsantalet och förespråkarna är ännu mer nöjda för de har fått 5 pund per person.

Jag gillar inte att känna mig förd bakom ljuset!

@Golfkillen sluta tjata om några pund. Har du det så fattigt kan vi träffas så ska du få en femma av mig från min referral till Dig. Jag kunde faktiskt ärligt inte bry mig mindre om dem. Småpengar. Du kan även skicka tillbaka kortet+wallet så får du ju tillbaka hela beloppet.

Vi kör på fördelar/tricks nu i tråden så ser vi om det löser sig med Amex. Borde ligga i bägge parters intresse.

Last edited:
@Golfkillen sluta tjata om några pund. Har du det så fattigt kan vi träffas så ska du få en femma av mig från min referral till Dig. Jag kunde faktiskt ärligt inte bry mig mindre om dem. Småpengar.

Vi kör på fördelar/tricks nu i tråden så ser vi om det löser sig med Amex. Borde ligga i bägge parters intresse.
Schysst att du inte bryr dig om pengarna du tjänat, du kan ju i så fall skänka alla pund du tjänat på detta till barncancerfonden eller liknande organisation. Har du med en referral när du så bra marknadsför något som sen faller platt som en pannkaka så får du nog stå ut med att höra det.

Jag gillar verkligen tanken att vi delar med oss av bra tips. Däremot är det inte så vanligt att man ser en referral för andra saker, tex AMEX (för att man inte får ha det...).

Jag kan tyvärr inte ge några bra tips om Curve då det nu är värdelöst för mig. Men jag skall vara tyst nu så ni andra får dela bra tips! Oavsett, hoppas barncancerfonden får ett tillskott!

@Golfkillen Jag skänker pengar till välgörenhet. Håller med om att barncancerfonden är en av de bättre!

Försök gärna se möjligheterna eller skicka tillbaka. Mitt bankomatkort har legat hemma sedan Curve. Får numera poäng på bankomatuttagen och mycket bättre växlingskurs utan avgifter utomlands på ATM/köp utan Amex. Omvända valutor vid behov och gillar verkligen min Wallet. :) Sådant är kul att fokusera på nu när vi med Lifetime ser vad som händer med Amex.

@Golfkillen Om du gillar Din Tumi wallet går det också bra att beställa en från deras hemsida. En liknande, men utan Rfid skydd, kostar dock mer separat vad jag kan se än den vi fick med Lifetime.

2F6FC142-7571-444D-B710-61899786A00E.jpeg

Jag har svårt att förstå upprördheten. Ja, det var tråkigt att Amex-lösningen inte blev den vi önskade oss. Men om man hoppar på någonting innan det lanserats baserat på rykten på forum, i förhoppning att göra ett klipp genom att komma in före priserna ökar, då måste man ju förstå att man tar en viss risk. Om man inte är beredd att ta den risken, så får man vänta tills tjänsterna är lanserade, testade och utvärderade först.

Toppen