Senaste nytt

Curve betalkort

Idag kom äntligen mitt svarta kort och plånboken efter att supporten meddelade att de var på väg den 22:a.
I appen står det fortfarande att det är ett Curve Blue, ATM-gränsen är 200 GBP men under Cashback visas de 6 st butiker jag valt. Lite smått inkonsekvent.

Kom precis hem igen efter att ha tagit en sväng till Biltema för att testa kortet, körde chip+pin i vanliga kassan och NFC utan pin i kiosken, båda köpen gick bra och syns som reserverade på mitt underliggande kort, men i Curve-appen står det att jag inte gjort några transaktioner - fast ”tillgängligt belopp” har tickat ner med ett gäng GBP. Funkar det så för er andra som provat också?
Samma för mig, fick mitt black men i appen visar det blue, jag har kontaktat support, de har ju en del att göra så får se när jag får svar. :)

• Gilla
Reactions: ekf
Skulle göra ett provköp med mitt Curve igår (med mitt Nordic Choice MC inlagt i appen).

Fick köpet nekat och en notis i appen om att jag inte hade tillräckligt med funds på kortet?

Någon mer här som är Black men endast har ATM spend på 200£? Lite konstigt då den borde väl vara 400£?... Hmm. Har kontaktat supporten men lär dröja innan svar :)

Det blev en kortvarig trend som floppade detta. :)

Höll mig själv avvaktande då jag hade svårt att se rimligheten till att Amex skulle acceptera de rådande villkoren. Det visade sig rätt. Det återstår att se om Curve reder ut saken.

Har Black med "Free Foreign ATM Withdrawals" "Up to €400 per month"

Edit: Detta var under "Manage Your Subscription" inne på kortet. Ser att det står €200 under menyn "Curve Card Limits". Buggigt och bra :)
Dubbelkoll, står det verkligen € och inte £ hos dig?

Dubbelkoll, står det verkligen € och inte £ hos dig?

Hälften rätt och hälften bugg på mig också!

Screenshot_20190201-123321.png

Screenshot_20190201-123329.png

Toppen