Senaste nytt

Curve betalkort

Edit: Extremt kort sammanfattning (rätta gärna om jag missat/missuppfattat

Din sammanfattning stämmer bra, men en ytterligare sak som kan vara bra att också nämna är att de skriva att de träffade Amex en vecka innan sin public launch och att Amex då berättade att de inte var nöjda med Curves closed beta (lite oklart varför). Utifrån det kan man tycka att det eventuellt var lite förhastat att släppa det publikt innan man rett ut saker med Amex.

Juridisk vag kommer detta ta valdigt lang tid, sakert flera ar. Tror det nog ar kort for Curve vad galler samarbete med Amex.

Amex har goda skal (for de sjalva) att avbryta, och de har sakert tagit beslutet trots att de riskerar betala skadestand for avtalsbrott. Deras affarside ar ju att ha sa manga direktanslutna till Amex som mojligt for att maximera intakter, och de vill sakert gora det tydligt for andra liknande startups att samarbete inte ar aktuellt med Amex.

@Hachans Har du någon koppling till Amex? Du ställde Dig direkt på Goliats sida mot lille David. Därför jag undrar. ;)

Haha, ditt val av begrepp for de tva aktorerna tror jag an mer starker Hachans misstanke, aven om jag sa klart tror att det ar en felaktig misstanke.

Amex borde ju tappa pengar på ett sånt här upplägg ja, de tar ju nån procent av varje köp som affären får betala, och med MC så blir det billigare för handlaren. För att Curve ska få agera mellanhand bör ju rimligen Amex kräva någon form av procent av varje köp. Är helt övertygad om att PayPal gör detta.

Amex kan ju inte sluta ta procent om de ska fortsätta ge procent (EBpoäng) på varje köp.

Amex borde ju tappa pengar på ett sånt här upplägg ja, de tar ju nån procent av varje köp som affären får betala, och med MC så blir det billigare för handlaren. För att Curve ska få agera mellanhand bör ju rimligen Amex kräva någon form av procent av varje köp. Är helt övertygad om att PayPal gör detta.
Det är väl därför de utan prenumerations-Black skulle fått betala 0.65% avgift till Curve, för att täcka den dyrare Amex-kostnaden. Kan inte tänka mig att Amex inte tog ut % av Curve enligt standardmodell...

Det är väl därför de utan prenumerations-Black skulle fått betala 0.65% avgift till Curve, för att täcka den dyrare Amex-kostnaden. Kan inte tänka mig att Amex inte tog ut % av Curve enligt standardmodell...
Ja rimligt. Amex kan ju dock ha haft en lägre taxa ubder betan och inte gått med på att behålla den när de lanserar fullt ut.

Den enkla lösningen är 0,65% i avgift och samma funktionalitet som med alla andra kort. Amex lade på denna avgift när top-up gjordes. Tog du ut 100 genom top-up syntes det som 100,65 på Amex kontoutdrag. De fick dock inte spårbarhet vart pengarna tog vägen senare vilket kan vara en anledning till stoppet.

Kör direktdebiteringar som fungerar så bra med MC/Visa. Då använder vi såklart Amex direkt när det går för att slippa avgiften. Bra för alla, både Amex, Curve och oss konsumenter.

@Canadien Ja exakt, & med direktdebitering får vi försäkringarna och betalar 13öre/p för de extra 5p jämfört med MC Premium för Amex överallt.

Hoppas verkligen de kommer fram till detta då jag är en supporter till både SAS, Amex och Curve och vill kunna optimera min spend på bästa sätt.

Toppen