Senaste nytt

Curve betalkort

Brandten

Medlem
SAS Mastercard kampanj i slutet av månaden och flera stora inköp på G så börjar väl bli dags att skaffa detta mytomspunna kort. Läst om många som använder det men inte satt mig in i hur jag kommer igång.

Invite från någon?
Bara att ladda ner appen och ta det därifrån?
Beställa kort först? Vilket kort räcker för GBIT?

Tack!
 

MrRob

Medlem
SAS Mastercard kampanj i slutet av månaden och flera stora inköp på G så börjar väl bli dags att skaffa detta mytomspunna kort. Läst om många som använder det men inte satt mig in i hur jag kommer igång.

Invite från någon?
Bara att ladda ner appen och ta det därifrån?
Beställa kort först? Vilket kort räcker för GBIT?

Tack!

Behövs ingen invite.
Yes, det är i appen allt händer.
Rekommenderar personligen Curve X eftersom gratisvarianten har ganska kraftiga begränsningar för GBIT. Har du behov av mer än 60 dagars GBIT-möjlighet så kör på Black eller Metal.
 
Behövs ingen invite.
Yes, det är i appen allt händer.
Rekommenderar personligen Curve X eftersom gratisvarianten har ganska kraftiga begränsningar för GBIT. Har du behov av mer än 60 dagars GBIT-möjlighet så kör på Black eller Metal.
Vilka begränsningar i gratisvarianten för GBIT, mer än 30 dagar? Inte varit begränsad tidigare men det har väl utvecklats över tid.
 

Brandten

Medlem
Vilka begränsningar i gratisvarianten för GBIT, mer än 30 dagar? Inte varit begränsad tidigare men det har väl utvecklats över tid.
Curve free tier - 30 days of our Go Back in Time feature for three monthly transactions.

Curve X - 60 days of unlimited Go Back in Time.

Curve Black - 90 days of unlimited Go Back in Time

Curve Metal - 120 days of unlimited Go Back in Time.
 
Dum fråga men med GBIT så gör man köpet med t.ex. sitt vanliga kontokort. Sedan under själva kampanjen så ändrar man i Curve-appen så transaktionen istället ska dras från sitt SAS MC? Och det kommer en kredit till kontokortet?
 

intuition

Medlem
Är det rätt uppfattat att ett SAS-köp som flyttas med GBIT till SAS mastercard kommer att räknas som ett icke-sas köp och ge poäng på lägsta steget?
(Jag vet att GBIT skickar inte med transaktionens ursprungliga Merchant Category Code, men det är knappast det det faller på, men att MC kommer att se det som ett köp hos Curve i litauen)
 
Toppen