Senaste nytt

Curve betalkort

Roseleaf

Medlem
Var är det refunded?

Att det står som refunded i Curve betyder inte att hela beloppet är refunded. De har helt enkelt inget sätt att visa en partial refund.

Hur det dyker upp på bakomliggande vet jag inte -- antingen borde det bli en justerad transaktion där, eller så får du helt enkelt en refund på originalbeloppet och en separat debtitering för det nya reducerade beloppet.

Den visar hela beloppet som refunded, samt nere vid GBIT är den refunded så jag kan inte GBIT:a den. vilket är 4-5 liknande köp.
Verkar som den helt gått förbi Curve och debiterat bakomliggande kort direkt.

Screenshot_20201209-161758_Curve.jpg
 

M.K

Medlem
Fanns det någon hint om det gäller alla kort eller bara de som aviaerats?

Samt om det gäller alla versioner av amazon.

Någon som fick svar på detta om det gällde alla Amazon? Man måste komma upp i £100 också vilket kan ställa till det om det är gränsfall på köpets kostnad.

Presentkort borde funka om det inte behövs något nu. Ett tips kan vara att ställa in underliggande kort på £. SAS MC på fredag eller NCC MC Som ger hela 40p i utländsk valuta. Då är det garanterat £100 hos Curve som växlar.
 

intuition

Medlem
Jag gissar att vi inte kommer att veta förrän 17/12 när de lovat att cashbacken ska vara betald.

Jag har en amazon.de transaktion som överstiger gränsen (med råge). Fick har curve blue, aldrig någon avisering om kampanjen, så om jag får cashback så lär det alltså gälla alla amazon och alla kortinnehavare.
 

ekf

Medlem
Så varje gång summan ändras från det som reserveras till det som dras så funkar inte Curve?
För det är ju på hela beloppet som blev refunded
Som mha321 redan skrivit så klarar Curve inte av att visa partial refunds ordentligt. Själv undviker jag att använda Curve så långt det är möjligt på ställen där man riskerar att få ändrat belopp under resans gång, exvis tanka bilen eller nätshopping av mat i lösvikt. Det beror inte på det här problemet, utan är mer en kvarleva i mitt sinne från tiden då det inte var säkert att de redde ut att betala tillbaka det återbetalade beloppet ordentligt... DET har de i alla fall blivit bättre på...

Det är inte så att jag försvarar vad de gör, utan vill bara förklara. Jag tycker det är vedervärdigt att de inte lyckas att fixa sådana här basala saker på så lång tid som de ändå har hållit på...
 

A87

Medlem
Vill lyfta varningens finger för oss som använder curve för GBIT dagar som denna (dubbelbonus för SAS MC) . Då det blir en partial approval vid tankning(först 1500kr och därefter beloppet) så verkar jag inte kunna GBIT denna transaktion! :mad:
 

Attachments

  • Screenshot_20201211_074451.jpg
    Screenshot_20201211_074451.jpg
    26,6 KB · Visningar: 183

gneken

Medlem
Har själv haft problem med transaktioner som delvis blivit återbetalda. Gymgrossisten i ett nötskal älskar att ge 0.01kr tillbaka vilket skapar problem exempelvis.
 

inka

Medlem
Har själv haft problem med transaktioner som delvis blivit återbetalda. Gymgrossisten i ett nötskal älskar att ge 0.01kr tillbaka vilket skapar problem exempelvis.
Ja så konstigt, varför ger de tillbaka 0,01 kr, det är ju inget som framgår när man beställer? Jag har fått samma problem med Bodystore, 0,01 kr tillbaka som gör att GBIT inte fungerar.
 
Toppen