Senaste nytt

Curve betalkort

inka

Medlem
Gällande returer när man använt sig av Curve. Förstår att när man gjort en retur på ett köp på nätet så sätter de givetvis tillbaka det på Curvekortet när detta använts. Men vad händer om man hunnit gjort GBIT till mitt SAS MC och därefter gör returen, var hamnar pengarna då? Tack :)
 

mha321

Medlem
Gällande returer när man använt sig av Curve. Förstår att när man gjort en retur på ett köp på nätet så sätter de givetvis tillbaka det på Curvekortet när detta använts. Men vad händer om man hunnit gjort GBIT till mitt SAS MC och därefter gör returen, var hamnar pengarna då? Tack :)
I det gamla gbit-systmet så blev den hängande hos Curve, och man fick kontakta deras kundtjänst för fix. Jag har inte gjort någon sådant sedan de bytte system i somras, så det är möjligt att det har ändrats sedan dess.
 

Roseleaf

Medlem
Jag har gjort ett antal köp med Curve nu senaste veckorna med tanke på SAS MC-kampanjen som kommer. När jag är inne i Curve-appen ser jag att de köp jag gjort via Coop.se har blivit "refunded". När jag kollar mitt bakomliggande kort står det som att de är dragna via Curve, men totalbeloppen skiljer sig från det bakomliggande och Curve-kortet.

Hur kan det komma sig att Coop beställningarna inte går via Curve?
 

ekf

Medlem
När jag kollar mitt bakomliggande kort står det som att de är dragna via Curve, men totalbeloppen skiljer sig från det bakomliggande och Curve-kortet.

Hur kan det komma sig att Coop beställningarna inte går via Curve?
Du har fått en ”partial refund” från Coop, antagligen för någon ”viktvarureservation” eller liknande...
Curve klarar inte av att visa sådana avancerade saker... Svårt det där i England tydligen...
 

Roseleaf

Medlem
Du har fått en ”partial refund” från Coop, antagligen för någon ”viktvarureservation” eller liknande...
Curve klarar inte av att visa sådana avancerade saker... Svårt det där i England tydligen...

Så varje gång summan ändras från det som reserveras till det som dras så funkar inte Curve?
För det är ju på hela beloppet som blev refunded
 

mha321

Medlem
Så varje gång summan ändras från det som reserveras till det som dras så funkar inte Curve?
För det är ju på hela beloppet som blev refunded
Var är det refunded?

Att det står som refunded i Curve betyder inte att hela beloppet är refunded. De har helt enkelt inget sätt att visa en partial refund.

Hur det dyker upp på bakomliggande vet jag inte -- antingen borde det bli en justerad transaktion där, eller så får du helt enkelt en refund på originalbeloppet och en separat debtitering för det nya reducerade beloppet.
 
Toppen