Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

nota bene

Medlem
Courtesy Go->Plus på gårdagens SK964 för mig (EBD). Perfekt att kunna slagga några timmar extra på flyget hem så man orkade jobba ordentligt efter landning.

Jag har ganska bra record med 3/6 Courtesy UG och en op-up på mina senaste 6 longhauls med SAS. Kombinationen av mycket bra priser (VIP GO) och courtesy upgrades (samt fri dryck om man blir kvar där bak) gör att jag återigen ibland bokar SAS på longhaul (vilket jag under förra året gjorde en gång för 1999 till Peking...).
 

Falcon71

Medlem
Fick också nej på optiontown hem från hong kong idag go - plus trots att det max var 50 % i kabinen , fick dock uppgrade med poäng till business som var full vid avfärd, men inget mail från SAS vare sig dit på torsdag eller hem idag
 

Tonton

Medlem
Fick också nej på optiontown hem från hong kong idag go - plus trots att det max var 50 % i kabinen , fick dock uppgrade med poäng till business som var full vid avfärd, men inget mail från SAS vare sig dit på torsdag eller hem idag

(Edit: Ska kanske noteras att jag är EBG)

Samma här, fick nej till både Plus och Business med OT. Uppgraderade mig med poäng till Plus istället. Polaren försökte med cash upgrade, men det funkade inte det heller..

Räknade tomma platser i plus och fick det till 27st!

Jag förstår mig verkligen inte på OT's algoritm. (Inte för att någon annan gör det heller)
 

matte_ante

Medlem
(Edit: Ska kanske noteras att jag är EBG)

Samma här, fick nej till både Plus och Business med OT. Uppgraderade mig med poäng till Plus istället. Polaren försökte med cash upgrade, men det funkade inte det heller..

Räknade tomma platser i plus och fick det till 27st!

Jag förstår mig verkligen inte på OT's algoritm. (Inte för att någon annan gör det heller)

Finns nog ingen algoritm. Sker säkert via manuella system som ingen kollar igenom då och då.
 

palmen

Moderator
Courtesy Go->Plus på gårdagens SK964 för mig (EBD). Perfekt att kunna slagga några timmar extra på flyget hem så man orkade jobba ordentligt efter landning.

Jag har ganska bra record med 3/6 Courtesy UG och en op-up på mina senaste 6 longhauls med SAS. Kombinationen av mycket bra priser (VIP GO) och courtesy upgrades (samt fri dryck om man blir kvar där bak) gör att jag återigen ibland bokar SAS på longhaul (vilket jag under förra året gjorde en gång för 1999 till Peking...).
Har du fått courtesy upgrade på 2 flighter efter varandra? Eller är det en courtesy per tur och retur?
 

palmen

Moderator
En courtesy per t/r på samtliga t/r efter att det infördes.
OK, det stärker ju teorin om att resa räknas som en enkel väg och inte tur och retur.
Fortfarande ingen som rapporterat om att man fått courtesy upgrade både på utresan och hemresan på samma biljett.

Får hoppas SAS fortsätter med det för min del så man får det lite bekvämare på resorna till Hong Kong, hemresan som är dagflight är mindre känslig :)
 

Canadien

Medlem
Hmmm, jag kan slå vad om att jag läste nån som sa det häromdan. Verkar inte vara i denna tråden dock... Kanske andra diamondtråden eller det gjorde ni bra...
Det blev inte klarlagt. Den individen hade fått mail om Courtesy ena vägen, andra vägen inget mail men uppgraderad. Alltså eventuellt OPUP ena vägen.
 
Toppen