Är nog lite osäkert på den frågan ännu skulle jag tro. Mig veterligen ingen som rapporterat om att man fått courtesey upgrade på utresa och hemresa. Ingen annan som rapporterat om att man blivit uppgraderad på 2 utresor efter varandra heller (om jag inte missat något).
Läser man första inlägget så tolkar jag texten som att det är varannan flight man kan bli uppgraderad på
"Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa."
Frågan är ju hur man definierar resa i detta fallet. Är resa en tur och retur, eller är enkel en resa?
Fick du mail båda gångerna?Jag blev det ToR EWR i augusti. Från Plus till Business.
Fick du mail båda gångerna?
Första courtesy upgrade gör mig, på första flighten i bakre delen sedan de började med dem. Go till plus på sfo flighten i morgon.
Nästan synd eftersom jag inte lär få det på vägen hem då. Men å andra sidan kanske jag kan ha flax och optiontown går igenom då... Och man ska inte klaga på freebies!
De har skrivit något om att man ska få det på max varannan resa... Men visst, jag ger inte upp hoppet...Hur kommer det sig att du vet redan nu om att du inte kommer att bli uppgraderad på hemresan? Kan man inte bli courtesy upgraded på båda leggen?
Jag åker till HK senare idag, och blev också för första gången uppgraderad som EBD! =)
Enligt info skulle man bara kunna bli det på varannan resa. Det verkar dock inte stämma i och med att det rapporterats att man uppgraderats på 3 resor på raken (bara utresa och inte hemresa) samt att en annan rapporterat att man fått courtesy upgrade både på utresa och hemresa.Hur kommer det sig att du vet redan nu om att du inte kommer att bli uppgraderad på hemresan? Kan man inte bli courtesy upgraded på båda leggen?
Jag åker till HK senare idag, och blev också för första gången uppgraderad som EBD! =)
Enligt info skulle man bara kunna bli det på varannan resa. Det verkar dock inte stämma i och med att det rapporterats att man uppgraderats på 3 resor på raken (bara utresa och inte hemresa) samt att en annan rapporterat att man fått courtesy upgrade både på utresa och hemresa.