Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

palmen

Moderator
Hmmm, jag kan slå vad om att jag läste nån som sa det häromdan. Verkar inte vara i denna tråden dock... Kanske andra diamondtråden eller det gjorde ni bra...

Det blev inte klarlagt. Den individen hade fått mail om Courtesy ena vägen, andra vägen inget mail men uppgraderad. Alltså eventuellt OPUP ena vägen.

Precis som Canadien säger, där hade man fått uppgradering både ut och hem, men man hade inte fått mail om att det var courtesy upgrade, dvs det kan lika gärna ha varit opup.

Mystiken börjar klarna lite i alla fall i och med att man onekligen kan bli uppgraderad på 2 olika biljetter efter varandra.
Nästa steg att lista ut i algoritmen är kanske vad som händer om man saxar 2 biljetter, då borde man i teorin kunna bli uppgraderad både utresa på biljett 1 samt utresa på den saxade biljetten (biljett 2) som egentligen är en hemresa :) (lite överkurs kanske)
 

Canadien

Medlem
Känns orimligt att det är implementerat så, mer logiskt vore att checken är "blev denna EBDxxxx utvald till courtesy up på senaste longhaul"?

Eller har någon här lyckats få courtesy t ex både på hemresa och nästa utresa? D v s två flighter i rad?
 

palmen

Moderator
Känns orimligt att det är implementerat så, mer logiskt vore att checken är "blev denna EBDxxxx utvald till courtesy up på senaste longhaul"?

Eller har någon här lyckats få courtesy t ex både på hemresa och nästa utresa? D v s två flighter i rad?
Inget som jag sett någon rapportera om i alla fall. Om man saxar biljetter så skulle det i så fall vara möjligt att få uppgradering både på utresa och hemresa på samma biljett. Är ju ytterligare en parameter att ta hänsyn till när man försöker lista ut hur det fungerar.
 

PetrelliDK

Medlem
Inget som jag sett någon rapportera om i alla fall. Om man saxar biljetter så skulle det i så fall vara möjligt att få uppgradering både på utresa och hemresa på samma biljett. Är ju ytterligare en parameter att ta hänsyn till när man försöker lista ut hur det fungerar.

Min kollega fløj SAS T/R til NY i sidste uge og fik en gratis upgrade begge veje fra GO til Plus som Diamond.
 

palmen

Moderator
Min kollega fløj SAS T/R til NY i sidste uge og fik en gratis upgrade begge veje fra GO til Plus som Diamond.
Gratis uppgradering eller Courtesy Upgrade?
Fick din kollega ett mail om att han fått Courtesy Upgrade på utresa och sen ett nytt mail med info om att han fått CU på hemresa?
 

NotRyan

Medlem
OK, det stärker ju teorin om att resa räknas som en enkel väg och inte tur och retur.
Fortfarande ingen som rapporterat om att man fått courtesy upgrade både på utresan och hemresan på samma biljett.

Får hoppas SAS fortsätter med det för min del så man får det lite bekvämare på resorna till Hong Kong, hemresan som är dagflight är mindre känslig :)
Hoppas bara inte din tur skiftar så du börjar få det på hemresorna...
 
Då var den i box! Tack SAS & skall bli spännande att testa den nya kabinen i C!
Faktum var att den nya hårdvaran var riktigt bra!!!! Sov genom istort sett hela flygningen! Mycket bra SAS. Får se hur saker utvecklar sig, men om det vill sig illa så kommer mitt resefrekvens öka igen & då är SAS faktiskt en bra kandidat med tanke på nya C-klassen. Klart konkurrenskraftig!
 
Toppen