Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Hej allihopa,

jag har flera frågor angående CU för EBD:

Kan en bokning i GO också bli uppgraderad om man inte har bokat på SAS webbplats men på en annan, extern reabyrå? EBD nummer är inlagt i bokningen iaf (enligt checkmytrip).

Vad är bästa strategien för att få en biljett i C från GO? Boka en poäng uppgradering till PLUS i förväg. Om den går genom, kan man få courtesy upgrade till C? Eller hoppas på att bli uppgraderad till PLUS och gör poäng-uppgrad eller cash upgrade vid check-in (eller lounge? eller gate?). Funkar denna kombinationen av courtesy upgrade och tidigare poäng upgrade/cash upgrade?

Tack för hjälpen
Jag hade testat med optiontown först
 
Tack Jakob. Jag ska lägga till en OT option också :)
Vad säger du till de andra fragorna?
Bara du inte lägger OT och poänguppgradering samtidigt, då kan det hända att du får betala för båda och då blir det stökigt.
Om du vill resa i C så hade jag kört OT, går inte den igenom så hoppas på courtesy upgrade, och får du ingen där så åk tidigt till flygplatsen och försök uppgradera för poäng på plats.
Som alternativ till OT, och om du inte behöver baspoängen för den uppgraderade klassen, så kan man lägga in en begäran om poänguppgradering också. Vill minnas att man kan göra det tidigast en månad innan resan.
Min priolista hade alltså sett ut så här:
1. Aningen OT, eller poänguppgradering via SAS hemsida.
2. Courtesy upgrade
3. Poänguppgradering på flygplatsen
 

Henrico

Medlem
Fick ingen OT från plus till C idag, men blev glatt överraskad av en courtesy Upgrade från plus till C såhär på kvällskvisten...

Första gången för min del och jag trodde bara man fick det från Go -> Plus så det var ju en kul överraskning. Kul!

Onödigt av SAS dock då de förlorade ~€280 på det, men jag antar att OT och courtesy inte har någon samkörning.
 
Last edited:

pswe

Medlem
Fick mail från ATOCPH cirka 18 timmar före avgång om att jag blivit framflyttad en klass (Go till Plus). För övrigt något Optiontown inte kunde sälja till mig enligt avslag cirka 15 timmar tidigare.
 
Toppen