Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Aldrig fått en på poäng biljetter - så får du det är det nog en opup snarare än courtesy.

Jag har å andra sidan inte fått någon courtesy upgrade alls sedan före pandemin så egentligen vet jag inte :) och de verkar ha tagit bort all info från hemsidorna?
Jag vet inte om det är jag som är förvirrad just nu, men courtesy upgrade för EBD har väl aldrig varit en publicerad förmån, d.v.s. det har aldrig funnits någon info på webbplatsen? Kolla de första sidorna i tråden, de inläggen om reglerna för courtesy upgrade bygger på "läckor" av SAS interna info när detta infördes.

Hittade inte heller någon information längre. SAS har spammat med både mail och SMS om uppgraderingar så det är många lediga platser i Business. Är mer än 9+ som var köpbara så får se vad som händer, men la in ett bud istället.
Det som brukar avgöra var åtminstone tidigare hur fullt det var i kabinen du uppgraderade *från*, inte hur det såg ut i den du uppgraderade *till*.

Jag har inte heller fått courtesy upgrade sen före pandemin men på den tiden hindrade inte bud från courtesy upgrade. Fick flera gånger att budet inte gick igenom och därefter mail om courtesy upgrade.
Japp, det mönstret hade jag också före pandemin.

Toppen