Bara att gratuleraUppgraderad JFK-CPH Ekonomi -> Plus. Fick ingen epost om det, men det var säkert CU eftersom ekonomi inte var fullt. Det verkar som att JFK tog över sätesallokeringen flera timmar innan avgång, för säteskartan i appen slutade uppdateras och det gick inte att byta säte. Cirka 4t innan avgång märkte jag att jag hade blivit uppgraderad till Plus, men när jag öppnade säteskartan visade den fortfarande ekonomi. Detta höll i sig också till nästa anslutningsflyg, så ej heller där uppdaterades säteskartan och jag kunde inte byta plats.
Lite lustigt var att det fanns flera platser lediga i affärsklass vid avgång, jag trodde sådant var rätt sällsynt på nattflyg sedan auktionerna infördes.
Min statistik som diamant (ensamresenär):
3 flyg bokade i ekonomiklass: 1 CU (samtliga hade plats i plus vid avgång)
11 flyg bokade i plus: 3 CU till affärsklass
Totalt alltså 29% CU.
Uppföljning på hemresa EWR-ARN. Uppgraderad Go till Plus denna gången. Mail drygt 5 timmar före avgång.Uppgraderad CPH-IAD, Go till Business. Är EBD.
Blev glatt överraskad när mailet landade i inkorgen 5-6 timmar före avgång.
Hittade inte heller någon information längre. SAS har spammat med både mail och SMS om uppgraderingar så det är många lediga platser i Business. Är mer än 9+ som var köpbara så får se vad som händer, men la in ett bud istället.Aldrig fått en på poäng biljetter - så får du det är det nog en opup snarare än courtesy.
Jag har å andra sidan inte fått någon courtesy upgrade alls sedan före pandemin så egentligen vet jag inteoch de verkar ha tagit bort all info från hemsidorna?
Jag har inte heller fått courtesy upgrade sen före pandemin men på den tiden hindrade inte bud från courtesy upgrade. Fick flera gånger att budet inte gick igenom och därefter mail om courtesy upgrade.Hittade inte heller någon information längre. SAS har spammat med både mail och SMS om uppgraderingar så det är många lediga platser i Business. Är mer än 9+ som var köpbara så får se vad som händer, men la in ett bud istället.