Min kompis fick CU båda sträckor i höstas. Han är EBG.
Var det auktion på den specifika avgången? Det är det ju fortsatt inte på alla.Lite lustigt var att det fanns flera platser lediga i affärsklass vid avgång, jag trodde sådant var rätt sällsynt på nattflyg sedan auktionerna infördes.
Grattis till starkt facit. Jag står fortfarande på noll CU sedan covid, på kanske 20-25 bokade legs i plus. Några går bort på att jag kört plusgrade, men de flesta inte.Min statistik som diamant (ensamresenär):
3 flyg bokade i ekonomiklass: 1 CU (samtliga hade plats i plus vid avgång)
11 flyg bokade i plus: 3 CU till affärsklass
Totalt alltså 29% CU.
Jag menade plusgrade i allmänhet, inte bara liveauktionen.Var det auktion på den specifika avgången? Det är det ju fortsatt inte på alla.
Om man får courtesy upgrade på utresan, betyder reglerna ("...om man blev uppgraderad på senaste resan..." ) att hemresan inte kan bli uppgraderad? Och i verkligheten, samma sak, eller händer det att det lan bli både utresa och hem?
Lurar på om man ska ge sig in och buda på returen efter utresan blev uppad, eller om jag ska sitta lugnt i båten.
Du får inte CU två flyg i följd. Fick du det på utresan kommer du inte få det hem.
Det är vad "reglerna" säger, men jag har fått uppgradering både på utresa och hemresa på samma biljett.Du får inte CU två flyg i följd. Fick du det på utresan kommer du inte få det hem.